Forældet pris.!..573,75 ,- for en 1024/256~
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 13:55

Esenettet i Esbjerg tilbyder billigt internet til de beboere der er
tilkoblet byens forsyning, da Esenettet ikke skal tjene på forbrugerne pga.
at det er et offentligt selskab, kører det efter "Hvile i sig selv"
princippet.
Se lige her.:

Hvis man "kun" skal surfe og/eller tjekke mails, kan man få en billig
forbindelse
256/64 til 103,- pr. måned eller lidt større-
256/128 til 142,5 ,- pr. måned.

Men hvis man gerne vil bruge sin forbindelse til lidt mere end hvad et
opringningsmodem i sin tid kunne klare, skal man betale små 573,75 for en
1024/256 forbindelse.
Dette beløb er 70% større end hvad TDCKabelTV kræver for en tilsvarende
forbindelse på selvsamme net.!

Så ville det jo være fristende at bestille et abonnement hos TDC da du jo
får den samme vare fysisk, til 70% mindre nemlig 339,- pr. måned.

Men det er sådan at er man tilkoblet Esbjergs forsyning, har de monopol på
dit signal, dvs. du skal betale langt mere end gennemsnitsprisen (har
tjekket flere selskaber)

Gad da godt se prisen hvis det var et selskab som satsede på et overskud!

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-07-05 14:11

"Daniel" <DN> crashed Echelon writing

> Men det er sådan at er man tilkoblet Esbjergs forsyning, har de
> monopol på dit signal, dvs. du skal betale langt mere end
> gennemsnitsprisen (har tjekket flere selskaber)

Tja, det er der ikke noget nyt i. Du kan jo heller ikke får TDC kabeltv
steder hvor Stofa forsyner og omvendt, eller få TDC kabel hvis TDC ikke
lige har kabeltv i nærheden.

> Gad da godt se prisen hvis det var et selskab som satsede på et
> overskud!

Har du prøvet at forespørge Esenet om prisen kontra konkurrenternes priser?

--
Bjarke Andersen

Fra : BJ

Dato : 19-07-05 20:01

KLIP

> Har du prøvet at forespørge Esenet om prisen kontra konkurrenternes
> priser?

Den er fastlagt af de lokale politikere i byrådet.

Der skal han henvende sig, da Esenet er ejet af kommunen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-05 19:54

Daniel skrev:

>Men det er sådan at er man tilkoblet Esbjergs forsyning, har de monopol på
>dit signal

Hvad præcis mener du?

Kan du f.eks. ikke nedlægge Esenet og få ADSL? Eller er der bare
tale om at de ejer installationerne og naturligvis ikke lader
konkurrenter bruge dem. Det er der jo heller ikke andre der gør -
hvis de ikke er tvunget dertil.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-07-05 21:26

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> tale om at de ejer installationerne og naturligvis ikke lader
> konkurrenter bruge dem. Det er der jo heller ikke andre der gør -

Det kan man jo heller ikke med et kabeltv anlæg. svjv.. Der er der kun een
upstream kanal som kun een kan benytte af gangen..

Fra : BJ

Dato : 19-07-05 21:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:NeOdnbCqL_xU_EDfRVn_vQ@giganews.com...

KLIP

> Det kan man jo heller ikke med et kabeltv anlæg. svjv.. Der er der kun een
> upstream kanal som kun een kan benytte af gangen..

Mig bekendt er Esenet ikke tvungen (men kan dog godt være det i henhold til
udlejer eller vedtægter i grundejerforeninger).

Så gutten kan (måske) få ADSL og evt. TV via samme vej.

PS: Du har teknisk fra 0 til 860 Mhz. at boltre dig på og endda højere op,
hvis du indretter fordelingsanlægget derefter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-07-05 23:02

Daniel wrote:
> [...]
>
> Men hvis man gerne vil bruge sin forbindelse til lidt mere end hvad et
> opringningsmodem i sin tid kunne klare, skal man betale små 573,75 for en

Jeg synes ofte folk har en meget dårlig hukommelse når det kommer til
hastigheder på analog telefonmodem, som jeg går ud fra du referer til.
Hastigheden kom så vidt jeg kan huske op på max. ca 50 Kbit/s i praksis,
hvilket er en femtedel af den download hastighed på 256 Kbit/s som du
sammenligner med.

René