Hvilken type Ram ?
Fra : Thomas

Dato : 08-09-05 07:22

Hej.

Jeg har netop købt en ny Fujitsu-Siemens PC og vil i den forbindelse gerne
have lidt mere ram i.
Jeg er dog blivet meget i tvivl om hvilken type jeg skal købe, da der findes
utrolig mange typer af ram.

Mit bundkort burde være et: MSI MS-7031 µATX

Iflg Everest Home burde den nuværende ram være; Samsung M3 68L3223FTN-CCC
Yderligere info fra Everest:
Unbuffered, DDR SD Ram, PC3200,SSTL 2.5, @ 200 MHz 3.0-3-3-8
(CL-RCD-RP-RAS).

Jeg husker at jeg fik at vide at MB var på sådan en måde at skulle man
opgraderer Ram, så skulle jeg have 2 stk ramblokke.
Dette stemmer også overens med at der nu sidder 2 blokke i á 256Mb.

Men er ovenstående bare en hvilken som helst PC3200 Ramblok, eller er der
mon noget specialt jeg skal tage hensyn til ?
Det med de 2 rammoduler af gangen har vel intet med det som hedder DDR2 at
gøre ?

Jeg har selv fundet disse på EDPpriser som er mit bedste bud. Mon nogen kan
bekræfte dette ?

Håber nogen kan hjælpe.

Thomas.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 11-09-05 11:40

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> wrote in message

> [...]
> gøre ?
>
> Jeg har selv fundet disse på EDPpriser som er mit bedste bud. Mon nogen

DDR2 har ikke noget med at rammene skal i parvist.

De ramklodser du linker til kan du sagtens bruge. Faktisk kan du gøre det
endnu billigere ved at købe et par af dem her:

eller

Inden du køber nye klodser bør du nok sikre dig at der kan sidde flere på
bundkortet.

/u

Fra : Thomas

Dato : 11-09-05 18:37

> [...]
>
> eller

> Inden du køber nye klodser bør du nok sikre dig at der kan sidde flere på

Hej.
Tak for dit svar, og dine tips...

Thomas.