Bundkort til AMD X2
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-09-05 07:35

Hej,

Hvilket bundkort opfylder følgende krav:

- Kan klare AMD X2 3,8 Ghz
- Har passiv chipset køling (Ingen blæsere på kortet)
- Stabilt
- Må ikke koste mere end 1000 kr

Og helst, hvis muligt:

- Mulighed for overclockning
- Indbygget lydkort med coaxial udgang

Om det er PCI-E eller AGP betyder ikke noget, da jeg alligevel skal have nyt
grafikkort

Br,
Morten

Fra : Jens U. K.

Dato : 07-09-05 09:54

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> - Indbygget lydkort med coaxial udgang
>
> Om det er PCI-E eller AGP betyder ikke noget, da jeg alligevel skal have

ASUS P8N-SLI Premium koster vist mere en 1k, men ellers ok.

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 09-09-05 12:32

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
[...]
> ASUS P8N-SLI Premium koster vist mere en 1k, men ellers ok.

A8N skulle der jo have stået! ikke _P_8N

/Jens Ulrik

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 14:07

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> [...]
>
> - Mulighed for overclockning
> - Indbygget lydkort med coaxial udgang
>
> Om det er PCI-E eller AGP betyder ikke noget, da jeg alligevel skal

Asus A8V Deluxe kan fås under 1000 kr., men jeg ville helt klart anbefale
A8N-SLI Premium og betale de 4-500 kr. ekstra. Det er et suverænt bundkort.
Alternativet er et andet nForce4 bestykket bundkort, hvor du selv udskifter
chipsætblæseren med en passiv profil.

Hans

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-09-05 14:51

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
> [...]
> bundkort. Alternativet er et andet nForce4 bestykket bundkort, hvor du
> selv udskifter chipsætblæseren med en passiv profil.

Hvad er forskellen til Premium?

Br,
Morten

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 14:58

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
>
> Hvad er forskellen til Premium?

Det er passivt kølet med en heat-pipe løsning og er en en OC'ers drøm:

http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=539&modelmenu=1

Hans

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-09-05 19:07

> Det er passivt kølet med en heat-pipe løsning og er en en OC'ers drøm:
>
> http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=539&modelmenu=1

Takker, lige et andet hurtigt:

Skal den have PC3200 ram eller?

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-09-05 19:10

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Takker, lige et andet hurtigt:
>
> Skal den have PC3200 ram eller?

Fx dem her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67444

Br,
Morten

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 19:23

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message

> Fx dem her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67444

De er sikkert ganske udmærkede, men du skal være opmærksom på at de kører
CL2.5 med en Athlon64 CPU, og det betyder at du ikke senere kan udvide med
endnu to moduler, uden at hastigheden falder til DDR333.

Du bør derfor investere i 2x1GB med det samme, eller betale hvad det koster
at købe ram som kan køre CL2 sammen med Athlon64. Jeg bruger selv 4 moduler
af denne type fra Kingston, men de er heller ikke helt billige:

Hans

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 07-09-05 22:59

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Det er passivt kølet med en heat-pipe løsning og er en en OC'ers drøm:

> [...]

Hvordan skal dette forstås
"Currently, it also supports AMD Athlon 64 X2 CPU."

Kan man risikere at få et A8N-Sli Premium der ikke understøtter X2, eller
er det bare en ringe formulering der mere betyder noget i retning af at man
skal have en bios nyere end x for at køre med en X2?

/Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 23:06

Flemming Joensson (9550 Mariager) wrote:
> [...]
> eller er det bare en ringe formulering der mere betyder noget i
> retning af at man skal have en bios nyere end x for at køre med en X2?

Den nuværende udgave understøtter Athlon 64 x2, men det kan udmærket tænkes
at der i fremtiden kommer nye udgaver med andre kerner eller steppings, som
kræver en opdatering af bios. Det er ikke anderledes end alle andre
bundkort.

Hans

Fra : Svend

Dato : 07-09-05 15:33

> [...]
>
> Hvilket bundkort opfylder følgende krav:
>
> - Kan klare AMD X2 3,8 Ghz
> - Har passiv chipset køling (Ingen blæsere på kortet)

Abit an8-sli (heat pipe på nforce4)

--
Svend

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 16:45

Svend wrote:

> Abit an8-sli (heat pipe på nforce4)

Det er ikke passivt kølet hvis du ser rigtigt efter.

Hans

Fra : Svend

Dato : 11-09-05 20:38

Hans wrote:

> Det er ikke passivt kølet hvis du ser rigtigt efter.

Jeg kan ikke gøre for at der er et forkert billede på edbpriser eller
hvad du ser på. Brug varenummeret og slå op hos producenten.

> Hans

Svend

Fra : Hans

Dato : 11-09-05 21:00

Svend wrote:

> Jeg kan ikke gøre for at der er et forkert billede på edbpriser eller
> hvad du ser på. Brug varenummeret og slå op hos producenten.

Det er netop hvorfor jeg skriver at det ikke er passivt kølet. Der sidder to
små blæsere på bagpladen.

Hans

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 09-09-05 11:56

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> Hej,
>
> Hvilket bundkort opfylder følgende krav:
>
> - Kan klare AMD X2 3,8 Ghz

Findes ikke, hvilket jeg håber at du er klar over. "3800+" refererer ikke
til clockfrekvensen, men derimod processorens rating overfor en tilsvarende
Intel processor. Så vidt jeg husker er Athlon 64 X2 3800+ kun clocket 2.0

Kig på Asus A8N
---
Mvh
Anders

Fra : Hans

Dato : 09-09-05 15:20

Anders Albrechtsen wrote:
> [...]
> ikke til clockfrekvensen, men derimod processorens rating overfor en
> tilsvarende Intel processor. Så vidt jeg husker er Athlon 64 X2 3800+

Er heller ikke passivt kølet.

Hans

Fra : FoLmEr

Dato : 17-09-05 19:36

> [...]
> - Indbygget lydkort med coaxial udgang
>
> Om det er PCI-E eller AGP betyder ikke noget, da jeg alligevel skal have nyt

Hehe jeg håber du tager med i overvejelserne, at det er midlertidigt
hardware du køber, for hvis du skal have en X2 til at rende 3.8 GHz,
skal du bruge liquid N2O, og det er ikke helt sundt i længden for
bundkort + andre komponenter... :)

AMD's X2 flagskib hedder 4800+, har 2x1 mb l2 cache og opererer ved 2.4
GHz...

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-09-05 22:35

"FoLmEr" <folmerFJERN@newmail.dk> wrote in message

> [...]
> andre komponenter... :)
>
> AMD's X2 flagskib hedder 4800+, har 2x1 mb l2 cache og opererer ved 2.4

Ja, ja, der skulle have stået "3800+", men nu har jeg den faktisk stabil på
2,45 Ghz med "inbox" køleren...

B,r
Morten

Fra : FoLmEr

Dato : 18-09-05 17:19

Morten Klostergaard wrote:

> Ja, ja, der skulle have stået "3800+", men nu har jeg den faktisk stabil på
> 2,45 Ghz med "inbox" køleren...
>
> B,r
> Morten

Det er sq ret godt. Man er helt glad inden i når man har sparet så mange
penge :)

Jeg har selv en 4400+, ved std. 2.2 GHz. Den kører snildt 2.4 GHz med
box-køleren, jeg har dog ikke presset den yderligere... tror godt den
kan komme op på 2.6.

Godt nok har jeg givet 4k for den processor, men storebroren koster
immervæk ~6k. Ret god besparelse sys jeg selv :) Men din er selvfølgelig
større... gratz...