Problem med ASUS A8N-E og Radeon X800XL
Fra : sparrez@gmail.com

Dato : 01-09-05 20:39

Hejsa

Jeg er har lige samlet et system bestående af følgende

ASUS A8N-E Bunkort
RADEON X800XL Grafikkort
Athlon 64 3200+
Maxtor 160GB SATA hdd
2x512 MB PC3200 ram (fra tidligere system, viker)
LiteOn DVD-Brænder (fra tidligere system, viker)

Problemet er at systemet ikke starter op, når jeg tænder får jeg et
fejlbip bestående af et langt og to korte bip (biiiiiiiiip-bip-bip)
som skulle betyde at der er noget galt med grafikkortet. Blæseren på
kortet kører fint.

Nu er det så bare jeg ikke ved hvordan jeg kommer videre. Jeg hælder
lidt til at det måske er strømforsyningen den er gal med den er nemli
kun på 300W (fulgte med et nyt kabinet), men kan det passe at 300W
ikke er nok til ovenstående hardware eller kan der være andet galt?

Med Venlig Hilsen
Christian Sparre

PS. også postet i dk.edb.hardware, sorry for dobbeltpost, men havde
lige glemt .bunkort ekstistrede

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 22:21

sparrez@gmail.com wrote:
> [...]
> kun på 300W (fulgte med et nyt kabinet), men kan det passe at 300W
> ikke er nok til ovenstående hardware eller kan der være andet galt?

Har du husket at sætte et strømstik til grafikkortet?

Hans

Fra : Christian Sparre

Dato : 01-09-05 22:39

Der er et ekstra kabel med men ikke noget stik, jeg har konfereret med
nogen gutter på edbpriser.dk og vi har ikke kunne nå frem til en
endegyldig konklusion. Men jeg skal under alle omstændigheder ha fat i
forhandleren i morgen (midt-data) for jeg har dem mistænkt for at
sende mig et MEGET brugt bundkort. Jeg er helt paf over at jeg ikke
opdagede det før nu.

http://sparrez.dk/hw/stoev.jpg <-- det er ikke normalt af et nyt
bundkort, se støv under den nederste DIMM og et knækket sekundært
ide stik!! FUCK NOGEN RØVHULLER

--
Sparre

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 22:48

Christian Sparre wrote:
> [...]
>
> http://sparrez.dk/hw/stoev.jpg <-- det er ikke normalt af et nyt
> bundkort, se støv under den nederste DIMM og et knækket sekundært

Det er godt nok pinligt. Held og lykke med sagen.

Hans