Lav lyd med Via bundkort og indbygget Via ~
Fra : Carsten

Dato : 29-08-05 21:32

Jeg har to maskiner med hver sin version af Via bundkort og AC97 lydkort.
Skønt lyden er LIDT lav på visse avi-filer, når jeg afspiller dem, er dette
til at leve med.

MEN det lave lydniveau begge maskiner (kører XP) har, når man bruger
mikrofon, er ikke til at leve med! Det er bl.a. umuligt at bruge dem til
Skype - så lav er lyden.

Jeg har prøvet at downloade nye drivere fra Via.com, men det hjalp ikke.
Såfremt nogen ligger inde med gode ideer til at få ordentlig lydstyrke på
mikrofonindgangen, så er jeg lutter øren!

mvh

Carsten

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-08-05 23:21

"Carsten" <cm56@milnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Såfremt nogen ligger inde med gode ideer til at få ordentlig lydstyrke på
> mikrofonindgangen, så er jeg lutter øren!

Har du sat flueben i "Microphone +20dB Boost" ?

Fra : Carsten

Dato : 30-08-05 18:03

Jeps - der er hak i 20 dB! Men lyden er altså næppe hørbar.

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 31-08-05 19:48

Jeg overvejer at købe et løst lydkort til USB. Er der nogen, der kan
fortælle mig, om man kan have dette siddende på sin maskine, som også har
indbygget lydkort på bundkortet, eller vil de kollidere med hinanden? Bør
man slå det indbyggede lydkort fra i bios, eller har det intet at sige?

mvh

Carsten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 20:16

Carsten wrote:
> [...]
> har indbygget lydkort på bundkortet, eller vil de kollidere med
> hinanden? Bør man slå det indbyggede lydkort fra i bios, eller har

Du skulle hellere købe en ordentlig mikrofonforstærker, da lydkort generelt
har elendige mikrofonindgange.

http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-162524.html?sn=fefbc339a2e303ab8afb14d226fa577e

Denne kan varmt anbefales, da den har de funktioner man har brug for til en
ordentlig kvalitet af et mikrofonsignal.

Hans