Mangler processor - men hvilken type??
Fra : K

Dato : 29-08-05 17:31

hi,

jeg har købt en PC hvor der mangler en processor, men jeg aner ikke
hvilken type det er. Hvordan kan jeg finde ud af det??
Det er en IBM maskine.

/K.

Fra : Nybro

Dato : 29-08-05 21:36

Det sted hvor processoren skal være (hvid firekant) er der et nummer "socket
xx. Derudover kan du ved hjælp af bundkortets navnet og modelnummer finde de
oplysninger du skal bruge på nettet. Hvis du ikke har heldet med dig er du
velkommen til at henvende dig i gruppen så skal vi/jeg nok hjælpe.

/Nybro

Fra : K

Dato : 30-08-05 11:52

Jeg har nu fået af vide, at det er socket 478, og at bundkortet nok
max. kunne klare 2GHz.
Bundkort er måske noget MicroATX kan det passe??

/K.

Fra : "Brian

Dato : 30-08-05 22:02

gå ind på ibm
tast dit model nr. ind og læs oplysningerne.

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk

Fra : "Brian

Dato : 30-08-05 22:05

glem mit tidligere indslag.
ja det kan da godt passe at det er et microATX.
det der vigtig er soklen.- det har du fundet ud af. og hvor kraftig cpu du
kan montere, har du ogsåfundet ud af, så det kører jo