Erfaringer med hardwarekrav til Battlefiel~
Fra : Morten Strange

Dato : 29-08-05 11:17

Hej
Knægten har købt Battlefield 2.
Er der nogen der har erfaringer med hvor lille en maskine spillet
fungerer på?

Kravspecs. på kasetten - er det minimum? - kan det køre med noget mindre
- eller skal det faktisk være endnu bedre? Han har pt. en AMD 1600+
processor med 512Ram. Grafikkortet ved jeg skal skiftes da det ikke er
understøttet (Geforce3 ti200).

Morten

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-08-05 14:29

> [...]
> eller skal det faktisk være endnu bedre? Han har pt. en AMD 1600+
> processor med 512Ram. Grafikkortet ved jeg skal skiftes da det ikke er

Konkrete erfaringer med en Athlon 64 3200+:
512 MB RAM: GLEM DET!!!
768 MB RAM: Kører bedre, tasterne 'klistrer' næsten ikke!
1280 MB RAM: Nu kører det bare!!!

Skærmkortet er udskiftet fra ATI 9550(?) til GF6600 - det gav væstntligt
bedre grafik

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Brian Lund

Dato : 29-08-05 15:02

> [...]
> - eller skal det faktisk være endnu bedre? Han har pt. en AMD 1600+
> processor med 512Ram. Grafikkortet ved jeg skal skiftes da det ikke er

Du skal nok have et nyt grafikkort, jeg tror ikke engang det kan køre på det
kort, man KAN få det til at køre på et TI-4200, men grafikken bliver
"smadret"!

Jeg vil minimum anbefale et Radeon 9500/9600 Pro (ikke 9550...), men gerne
bedre hvis du har råd, f.eks. 9800 Pro som kan fås for under en tusse. Et
6600 GT er ellers også et hurtigt kort, men jeg har personligt ikke ret gode
erfaringer med det i BF2, sammenlignet med 9800 Pro... Måske var det bare
mit system!

Om din CPU er for lille ved jeg ikke, men jeg tror ikke du skal regne med at
det kommer til at køre vildt godt uanset grafikkortet, din CPU er simpelthen
ud-dateret! Du skal nok, hvis det kan lade sig gøre, op i noget i retningen
af en 2500+, og selvfølgelig tidssvarende RAM.

Brian

Fra : Vega

Dato : 29-08-05 15:33

"Morten Strange" <mail@mortenstrange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller skal det faktisk være endnu bedre? Han har pt. en AMD 1600+
> processor med 512Ram. Grafikkortet ved jeg skal skiftes da det ikke er

Her er hvordan det kører på min maskine.

CPU: AMD64 3500+
1024 mb ram PC3200
Grafikkort: ATI Radeon X850XT 256mb ram

Spiller det i 1280x960x32 med 2xAA og det kører perfekt, MEN vil sige at jeg
godt kunne bruge 1gb ram mere, synes det spil æder helt vildt meget ram.

Mvh. Vega.

Fra : MV

Dato : 29-08-05 20:53

On Mon, 29 Aug 2005 16:33:29 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
>godt kunne bruge 1gb ram mere, synes det spil æder helt vildt meget ram.

Det ekstra RAM kan anbefales, især hvis du synes at BF2 er
længe om at lukke ned når du er færdig med at spille.

Min maskine ligner din, dog med et X800 kort. Jeg opgradere
fra 1 GB til 2 GB RAM i sidste uge og det løste problemet med
den sløve nedlukning af spillet 100%. Før tog det flere minutter
og nu blinker den bare ud på desktoppen med det samme.

mvh Mogens

Fra : Vega

Dato : 30-08-05 15:44

"MV" <MV@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den sløve nedlukning af spillet 100%. Før tog det flere minutter
> og nu blinker den bare ud på desktoppen med det samme.

Okay, kunne være man skulle overveje ingen for kort tid at købe 2 512mb
blokke mere.
Den er nemlig lige lidt sløv når man lige er gået ind i en bane, og når man
så går helt ud af spillet, som du beskriver.

Mvh. Vega.

Fra : MV

Dato : 30-08-05 17:09

On Tue, 30 Aug 2005 16:44:11 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Den er nemlig lige lidt sløv når man lige er gået ind i en bane, og når man
>så går helt ud af spillet, som du beskriver.

Den lille pause der kommer lige i starten af en bane slipper du nok
ikke helt for. Jeg har den ihvertfald stadig, omend i noget mindre
grad end for en uge siden. Der er åbenbart et eller andet som spillet
lige skal have på plads i starten af hver runde.

Jeg synes forøvrigt også at det er blevet hurtigere at starte spillet
nu hvor jeg har mere RAM, men jeg har godtnok ikke taget tid
på det.

mvh Mogens

Fra : Morten Strange

Dato : 29-08-05 19:13

Morten Strange wrote:
> [...]
> - eller skal det faktisk være endnu bedre? Han har pt. en AMD 1600+
> processor med 512Ram. Grafikkortet ved jeg skal skiftes da det ikke er

Tak for de foreløbige svar.

Min overvejelse var at stikke knægten mit 9600XT grafikkort og så håbe
på at cpu'en kunne klare det (mob med 512Mb ram).
Jeg forventer ikke at spillet kan køre i høj oplsøning med denne cpu,
men var interesseret i om det kunne fungere rimeligt uden alt for megen
hakken i en lavere opløsning indtil jeg alligevel skal skifte min egen
(3GHz)cpu (mob med 1G ram).

Det er nemlig mig der kommer til at betale til knægtens maskine og jeg
havde faktisk ikke planer om at skifte mob før en gang i 2006.

Har I et bud på det? Altså at skifte grafikkort men beholde motherboardet!?

Morten