Problemer med bundkort / grafikkort
Fra : Kim Sørensen

Dato : 26-08-05 21:15

Jeg købte en pc i Januar måned, men siden har jeg ikke haft andet end
problemer:

1. CPU`en overopheder hvis cabinettet ikke står åbent.
Har sat 2 80 mm cabinet blæsere i og investeret i en Zalmann køler . Dette
har næsten ikke haft noget resultat.
Hvad mere kan jeg gøre?

2. Ca. hver tredie gang jeg starter den op får jeg en stopfejl der hedder:
CPU FAN ERROR press f1 to resume , men blæseren kører som den skal.
Hvad er problemet?

Fra : Brian Lund

Dato : 27-08-05 21:30

> [...]
>
> 2. Ca. hver tredie gang jeg starter den op får jeg en stopfejl der hedder:
> CPU FAN ERROR press f1 to resume , men blæseren kører som den skal.

Hvilken CPU og bundkort?
Bliver CPU køleprofilen så varm at man kan brænde sig på den?

Brian

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-08-05 21:35

On Fri, 26 Aug 2005 21:15:12 +0100, Kim Sørensen wrote:

> 2. Ca. hver tredie gang jeg starter den op får jeg en stopfejl der hedder:
> CPU FAN ERROR press f1 to resume , men blæseren kører som den skal.
> Hvad er problemet?

Nu husker du vel at bruge CPU-Fan stikket på motherboardet og ikke et
andet til cpu-blæseren?

Ellers kan jeg se at en google søgning på "cpu fan error" giver en masse
hits, det kan være du kan finde noget relevant.

Prøv evt. at indsnævre google-søgningen ved at indtaste din
motherboard-model også.

Fra : Jens U. K.

Dato : 29-08-05 09:02

"Kim Sørensen" <dsl8851@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg købte en pc i Januar måned, men siden har jeg ikke haft andet end
> problemer:

Surt!

> 2. Ca. hver tredie gang jeg starter den op får jeg en stopfejl der
> hedder:
> CPU FAN ERROR press f1 to resume , men blæseren kører som den skal.
> Hvad er problemet?

Er RPM på blæseren lavere end det som monitoren (som sikkert kan
indstilles i bios) forventer evt.?

/Jens Ulrik