Ang. Asrock K7VT4A Pro
Fra : NFE

Dato : 23-08-05 19:26

Hej NG...

Har lige købt ovenstående bundkort sammen med en Barton 2800+ /333 - Rammene
er 512 MB Kingston PC 2100 - HDD er en Seagate 7200.7 120 GB IDE - PSU'en er
en ældre sag på kun 250w.

Det hele gik fint indtil jeg flyttede FSB jumperen fra 200 mhz til 333 mhz -
nu kommer den med en mælding der siger: Seraching for Boot Record from IDE
0...ok - og så sker der ikke mere, og den vil heller ikke boote fra cd, men
godt fra diskette. Har prøvet med PC 3200 ram men det hjalp ikke, det
hjælper heller ikke at flytte FSB jumperen tilbage på 200 mhz. Har prøvet at
pille alt unødvendig fra og Bios er opdateret til seneste.

Håber nogen kan hjælpe.....

MVH NFE....

Fra : kenzo

Dato : 23-08-05 20:43

reset biosen har du prøvet det ?

Fra : NFE

Dato : 24-08-05 11:10

> reset biosen har du prøvet det ?

Det er prøvet og bios er opdateret til seneste. Batteriet har også været
pillet ud i nogle minutter. Det eneste der ikke er prøvet er en større PSU,
men så burde den vel bare være ustabil?

MVH NFE

Fra : claus b. p.

Dato : 25-08-05 10:11

"NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> Det er prøvet og bios er opdateret til seneste. Batteriet har også været
> pillet ud i nogle minutter. Det eneste der ikke er prøvet er en større
> [...]
Jeg ved ikke hvor meget en Barton forbruger, men en Sempron suger 62W. De
fleste MoBo's laver CPU spænding fra strømforsyningenes 12V, dvs. at CPU
trækker mindst 5A + det løse. Kig på mærkaten på strømforsyningen, der står
som regel hvor meget strøm hver enkelt spænding kan levere. Står der fx. 8A
ved 12V er det tvivlsomt om den kan levere nok til både CPU, harddisk,
CD/DVD drev mv.

/Claus