Et MSI bundkort og en AMD X2 processor?
Fra : Jess V. Gade

Dato : 20-08-05 16:47

Helt specifikt:

En MSI K8N Neo4 Platinum

-Vil denne virke 'lige-ud-af-boksen' med en AMD dual core processor?

MSI's hjemmesider virker lidt tvetydige - og hvis det kræver en bios
opdatering først, er man jo på den, når man ikke har en 'ældre' single
processor til rådighed, for opdatere bundkortet.

Mvh
Jess

--
Email:
jga snabela jga.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 23:17

Jess V. Gade wrote:
> [...]
> opdatering først, er man jo på den, når man ikke har en 'ældre' single
> processor til rådighed, for opdatere bundkortet.

Skriver de ngoet om hvorvidt at cpu'en blot vil have nedsat
funktionalitet (f.eks at kun den ene kerne vil virke) eller om den
overhovedet ikke vil virke?

Fra : Jens G

Dato : 21-08-05 07:33

On Sat, 20 Aug 2005 17:47:22 +0200, Jess V. Gade
<jessgade@UlubuluStofanet.dk> wrote:

> [...]
>opdatering først, er man jo på den, når man ikke har en 'ældre' single
>processor til rådighed, for opdatere bundkortet.

Sådan som jeg har forstået det fra MSI forums
http://forum.msi.com.tw/index.php?board=28.0
vil den kunne boote og køre, men uden at genkende processoren som X2.

Derefter vil du kunne opdatere BIOS til nyeste.
Hvis man bruger MSI's live update, og har et diskettedrev til
rådighed, bliver hele opdateringen nærmest serveret. Vælg opdatering
fra DOS, som også er default.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Jess V. Gade

Dato : 21-08-05 10:28

On Sun, 21 Aug 2005 08:33:05 +0200, Jens G <jens@no.spam.for.me.pls>
wrote:

> [...]
>Hvis man bruger MSI's live update, og har et diskettedrev til
>rådighed, bliver hele opdateringen nærmest serveret. Vælg opdatering

Super! - Tak for linket... Jeg er enig med dig, ud fra de posts jeg
har læst, at det er muligt at boote og derefter opgradere til en bios
version, som understøtter X2 processoren fuldt ud.

Mvh
Jess
--
Email: