dselect versions error
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 05-06-01 22:22

Jeg får flg. fejl, når jeg forsøger at opdatere dselect:

"...
Merging Available information
Replacing available packages info, using /var/cache/apt/available.
dpkg: parse error, in file `/var/cache/apt/available' near line 491
package `blt8.0':
`Replaces' field, reference to `blt-dev': error in version: version
string has embedded spaces

update available list script returned error exit status 2.
...."

Kan det være en fejl i den nyeste "dpkg"?
--
MVH.
Axel

Fra : Leo Laursen

Dato : 05-06-01 23:31

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk>:

> Jeg får flg. fejl, når jeg forsøger at opdatere dselect:
> string has embedded spaces

> Kan det være en fejl i den nyeste "dpkg"?

Tjae, eller også en fejl fra blt maintaineren. Der er i hvertfald ekstra
"whitespace" i versionsnummeret. Apt-get er ligeglad, det er kun dselect
der ikke vil opdatere.

12515 Replaces: blt4.2, blt8.0-unoff, blt-dev (<< 2.4i-1 ) , blt8.0
Leo

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 06-06-01 09:31

Leo Laursen wrote:
> [...]
> der ikke vil opdatere.
>
> 12515 Replaces: blt4.2, blt8.0-unoff, blt-dev (<< 2.4i-1 ) , blt8.0
Ok, så tror du måske det løser sig med tiden?
Jeg kan nemlig godt li' at bruge dselect.
--
MVH.
Axel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-06-01 10:01

Axel Eystein Jensen skrev:

> Ok, så tror du måske det løser sig med tiden?

Ja, vent en dag eller to, så kommer der nye pakkelister.

// Klaus