nVidias IDE SW-drivere?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-05 09:40

Hejsa

Sidder lige og roder med at få installeret win XP på min nye computer, men
det driller lidt :-/ Jeg har indstalleret windows, så bundkortsdriverne fra
Asus CD'en, hvor jeg svarede ja til at installere nVidias IDE SW-drivere, og
til sidst div. windows updates. Alt så ud til at virke.

Så ville jeg installere de nyeste drivere til bundkortet, hentede dem fra
Asus' hjemmeside, sagde igen ja til at installere nVidias IDE SW-drivere.
Efter genstart gik windows ned med blå skærm (se dk.binær: Message-ID:
news:4301a35a$0$1162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net) og genstartede. Nu kan
den så ikke finde mine IDE drev, et tryk på reset hjælper ikke, men den skal
slukkes helt. Hver gang jeg tænder den, går den ned efter 20-60 sekunder i
windows, med samme blå skærm, og vil ikke finde mine IDE drev før den har
været slukket helt. Jeg afinstallerede de nye drivere og installede dem fra
Asus CDen igen, og nu virker det.

Jeg har søgt på nettet, og det ser ud som om at der er andre der har
problemer med nVidias IDE SW-drivere, men jeg kan ikke finde vildt meget
info om problemet.

Hjælp!

Hardware:
Asus A8N-SLI Premium
2x1 GB Kinston RAM
Seagate 200 + 60 GB HD
+div

mvh Frank

X-post i dk.edb.hardware.bundkort; dk.edb.hardware.drev;
dk.edb.system.ms-windows

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 09:58

Frank K. Jensen wrote:

> Jeg har søgt på nettet, og det ser ud som om at der er andre der har
> problemer med nVidias IDE SW-drivere, men jeg kan ikke finde vildt
> meget info om problemet.

Der er lidt guldkorn her om emnet og et muligt workaraound:

http://support.microsoft.com/?kbid=878474&sd=RMVP

Hans

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-05 10:12

> Der er lidt guldkorn her om emnet og et muligt workaraound:
>
> http://support.microsoft.com/?kbid=878474&sd=RMVP

Det lyder ikke rigtigt, som det jeg har problemer med.

mvh Frank

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 10:18

Frank K. Jensen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke rigtigt, som det jeg har problemer med.

Det tror jeg nu nok:

"You installed the 32-bit version of Windows XP SP2 on a computer that
supports hardware-enforced data execution prevention (DEP)."

Mig bekendt er det netop problemet, men det kan jeg fortælle dig i morgen
når jeg selv får et A8N-SLI Premium.

Hans

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-05 10:25

> [...]
> supports hardware-enforced data execution prevention (DEP)."
>
> Mig bekendt er det netop problemet, men det kan jeg fortælle dig i morgen

Problemet kom ikke med SP2, men med de nye drivere fra nVidia. Jeg kører
fint med SP2 og driverne fra Asus CD'en lige nu.

mvh Frank

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 16-08-05 10:32

Frank K. Jensen skrev:
> Problemet kom ikke med SP2, men med de nye drivere fra nVidia. Jeg
> kører fint med SP2 og driverne fra Asus CD'en lige nu.

NVidias IDE SW drivere giver også mig problemer på mit Epox 8RDA+ (Nforce 2)
bundkort. Windows opstart bliver upålidelig (den fryser under indlæsning af
windows ca. 1 ud af 2 gange), og det gælder også for XP SP1. Løsningen for
mig, er at køre med windows egne IDE-drivere, som fungerer fint - så længe
harddiskene detekteres korrekt i windows. Ellers kan der være problemer med
UDMA tilstanden.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : FedeDorit

Dato : 16-08-05 15:20

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> harddiskene detekteres korrekt i windows. Ellers kan der være problemer

Jeg har lagt dem ind på mit Abit NF7-S Rev.2.0(Nforce2),Win XP Pro med SP2
og nyeste updates fra MS og har ingen problemer overhovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 16:50

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Hej'sa

Jeg har heller ikke nogen problemer med Nvidia og sw driver på mit Asus
A8N-E og GF 6600GT

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-08-05 18:06

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> NVidias IDE SW drivere giver også mig problemer på mit Epox 8RDA+
> (Nforce 2) bundkort.

De giver også mig problemer på mit Asus A7N8X-E Deluxe, men det er dog
fordi de nyere versioner ikke kan arbejde sammen mit Realmagic Xcard.
Player-programmet fryser simpelthen, når nVidia IDE driveren er
installeret, og hvis jeg afinstallerer den, får jeg problemer med
lag-skifte i visse film (enten går den helt i stå, eller også springer
den ~5 min frem i filmen). Jeg fandt dog frem til at løse problemet ved
at installere en gammel version af IDE driveren (fra en driverpakke v.
2.etellerandet).

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 10:35

Frank K. Jensen wrote:

> Problemet kom ikke med SP2, men med de nye drivere fra nVidia. Jeg
> kører fint med SP2 og driverne fra Asus CD'en lige nu.

Det hænger nu stadigvæk sammen, men da jeg sansynligvis selv får samme
problem i morgen skal jeg da gerne vende tilbage med en løsning.

Indtil videre kan du jo prøve at rette i boot.ini som de foreslår, så DEP
bliver disabled.

Hans

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-08-05 11:47

> [...]
> problem i morgen skal jeg da gerne vende tilbage med en løsning.
>
> Indtil videre kan du jo prøve at rette i boot.ini som de foreslår, så DEP

Jeg fandt lige dette, og når jeg nu læser det, så mindes jeg også at jeg fik
en box med et tal, hvor jeg kun kunne klikke ok.
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=271232

Tror jeg laver en geninstallering og så installere de nyeste drivere uden
IDE sw driveren

mvh Frank

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 12:40

Frank K. Jensen wrote:

> [...]
> http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=271232
>
> Tror jeg laver en geninstallering og så installere de nyeste drivere

Det kunne godt være man i første omgang skulle holde snitterne væk fra IDE
SW driveren, da der åbenbart er bred enighed om at den ikke duer i den nye
release. Der kommer alligevel kun til at sidde optiske drev på IDE-Portene,
da resten af bestykningen er SATA.

Det er lidt foruroligende at nVidia stadigvæk ikke kan finde ud af at skrue
en driver sammen, men det er jo ikke noget nyt med dem. Der skrives utroligt
meget om driverproblemer og nVidia.

Af samme årsag kommer der heller ikke et GeForce kort i maskinen, da jeg
igen har valgt ATI som jeg aldrig har haft problemer med. Så vil jeg hellere
vente på et dual GFX setup fra ATI, da jeg ikke gider bøvle med uforklarlige
fejl og nedbrud.

Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 16-08-05 13:41

"Frank K. Jensen" <ingen@mail.pt> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=271232
>
> Tror jeg laver en geninstallering og så installere de nyeste drivere uden

Jeg havde også en del problemer, indtil jeg installerede Nvidia's
betadrivere.
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.html

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-08-05 13:06

> [...]
> http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=271232
>
> Tror jeg laver en geninstallering og så installere de nyeste drivere uden

Så har jeg prøvet at geninstallere windows. Jeg installerede SP2 med det
samme, og så de nyeste drivere fra nVidia (6.66) uden IDE driverne. Det
virkede. Så prøvede jeg at installere IDE SW-driverne, og det ser ud til at
virke nu! Altså lyder det meget som om at jeg har haft det problem, som der
snakkes om i ovenstående forumtråd. Altså det med at man ikke skal
installere de nye drivere oven på de gamle (lidt underligt at de ikke kan
finde ud af det selv!).

Nu har så et andet problem, men har lavet en ny tråd til det.

mvh Frank

Fra : Hans

Dato : 18-08-05 07:29

Frank K. Jensen wrote:

> [...]
> Altså det med at man ikke skal installere de nye drivere oven på de
> gamle (lidt underligt at de ikke kan finde ud af det selv!).

Jeg skiftede i går fra et A8V Deluxe med et Radeon X800XT til A8N-SLI
Premium med et Radeon X850XT PE. Det hele blev ordnet med repair af XP sp2,
og efter at have installeret alle de nye drivere, inklusive IDE SW 6.66,
kørte det hele bare smukt.

Hans