Dyr ram / billig ram?
Fra : Tine & Thomas

Dato : 15-08-05 21:00

Dav alle.

Jeg er ved at fixe den gamle p3 666mhz lidt op.

Den skal have et nyt byndkort en processor!

En p4 3.0 er valgt!

Og så kommer der store spørgsmål!?!
Både Corsair og Kingston laver dyre og billige moduler!
Kan det svare sig at give det elstra for de dyre?
Bliver man gladere for det i længden?

Den skal bare bruges til lidt indernet og lidt "backup" af DVD'er!

på forhånd tak
/Thomas

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-08-05 21:10

On Mon, 15 Aug 2005 21:59:48 +0200, "Tine & Thomas"
<tineogthomas@os.dk> wrote:

>Og så kommer der store spørgsmål!?!
>Både Corsair og Kingston laver dyre og billige moduler!
>Kan det svare sig at give det elstra for de dyre?
>Bliver man gladere for det i længden?

Køb det billige ram, det dyre giver måske nogle få procents større
performance. Det var ihvertfald billig ram jeg valgte da jeg fornyligt
opdaterede min pc.

Fra : Tine & Thomas

Dato : 15-08-05 21:24

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse
> Køb det billige ram, det dyre giver måske nogle få procents større
> performance. Det var ihvertfald billig ram jeg valgte da jeg fornyligt
> opdaterede min pc.

Det er jo noget der luner mit Nordjyske hjerte!!!

De billigste var faktisk også valgt, men det kunne jo være at der var en
eller anden med et rigtigt godt argument til at vælge de lidt dyre...

Takker
/Thomas

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-08-05 21:28

On Mon, 15 Aug 2005 22:23:53 +0200, "Tine & Thomas"
<tineogthomas@os.dk> wrote:

>De billigste var faktisk også valgt, men det kunne jo være at der var en
>eller anden med et rigtigt godt argument til at vælge de lidt dyre...

Ja, prøv at vent lidt, det kan være der er noget jeg har overset :)

Fra : Tine & Thomas

Dato : 15-08-05 21:36

> Ja, prøv at vent lidt, det kan være der er noget jeg har overset :)

NEJ, for fanden!!!
Nu er de billige valgt!

Pris er jo ofte = kvalitet
Så'n for det meste!

Mem, billige kingston ram er vil bedre end billige NO-NAME ram?

Fra : Brian Lund

Dato : 15-08-05 23:45

> NEJ, for fanden!!!
> Nu er de billige valgt!
>

> Pris er jo ofte = kvalitet
> Så'n for det meste!
>
> Mem, billige kingston ram er vil bedre end billige NO-NAME ram?

Kingston har livstidsgaranti på RAM ;)

Brian

Fra : Tine & Thomas

Dato : 16-08-05 01:10

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kingston har livstidsgaranti på RAM ;)

Også deres "Value" serie?

Fra : Brian Lund

Dato : 16-08-05 06:24

> Også deres "Value" serie?

Det mener jeg da absolut, det må kunne ses på kingstons hjemmeside, for 4 år
siden gjorde de ihvertfald!

Brian

Fra : Hans

Dato : 16-08-05 06:32

Brian Lund wrote:

> Det mener jeg da absolut, det må kunne ses på kingstons hjemmeside,
> for 4 år siden gjorde de ihvertfald!

Det gør de stadigvæk, Valueram inklusive.

Hans

Fra : Michael Friis

Dato : 17-08-05 01:08

> Kingston har livstidsgaranti på RAM ;)

Men hvor længe skal du bruge rammen? En 5 -6 år? Så er der kommet nyt/bedre
ram på markedet.

Fra : Hans

Dato : 17-08-05 01:22

Michael Friis wrote:

> Men hvor længe skal du bruge rammen? En 5 -6 år? Så er der kommet
> nyt/bedre ram på markedet.

Det er stadigvæk bedre end den normale 2 års reklamationsret, så hvor lang
tid livstidsgaranti i praksis varer er jo egentlig lidt irrelevant, og
specielt når man ikke betaler ekstra. Det kan aldrig gå hen og blive et
argument for ikke at vælge Kingston, snarere tværtom.

For mig indikerer en sådan garanti at producenten har tjek på produktionen.
Såvidt jeg husker yder GeIL det samme på deres ram, og jeg er vis på at der
også er andre.

Hans

Fra : michael bs

Dato : 16-08-05 21:17

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Og så kommer der store spørgsmål!?!
> Både Corsair og Kingston laver dyre og billige moduler!
> Kan det svare sig at give det elstra for de dyre?
> Bliver man gladere for det i længden?

Hvis du vil overclocke, vælg de dyre, skal du ikke overclocke: vælg de
billige.
mvh Michel

Fra : Tine & Thomas

Dato : 17-08-05 20:13

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:430249a9$0$37134$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis du vil overclocke, vælg de dyre, skal du ikke overclocke: vælg de
> billige.
> mvh Michel

Ok, noteret.

Takker Thomas

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-05 12:44

> [...]
> Bliver man gladere for det i længden?
>
> Den skal bare bruges til lidt indernet og lidt "backup" af DVD'er!

++++++++++++++++++++++++++++
Hvis rammen virker så er man ligeglad.
Men hvis rammen fejler så går maskinen ned med et hult drøn!
1.part Ram er en garanti imod fejl.
Fabrikken laver ram og deler den efter test i nogle bunker.
De bedste specs sælger fabrikken som laver rammen under sit eget navn.
De kan køre med høje frekvenser uden at fejle.
Eksempel Samsung klodser med Samsung etiket.
2. og 3. klasses bunkerne sælges på følgende vis:
Klodser med Infineon-ram sælges af et handelsfirma som Kingston under navnet
Kingston Ram.
Sådan en klods har jeg selv lige købt. (Konen pressede mig til at spare 35
kroner til Samsung-ram);-(

Den 3.klassesbunke som fabrikken har begået sælges uden navn på
klodserne(for det meste) af et handelsfirma der måske heller ikke engang vil
lægge navn til.

Hilsen
Jens