Forskel på Canon's Pixma printere?
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 16:59

Hvad er forskellen andet end udseende og printerhastighed på disse
printere?:

Canon Pixma IP3000
Canon Pixma IP4000
Canon Pixma IP5000
Canon Pixma IP4200
Canon Pixma IP5200

Jeg går udfra at IP4200 og IP5200 er nogle nye modeller som erstatter
henholdsvis IP4000 og IP5000, men jeg ønsker stadig at kende til deres
forskelle?

Fra : Max

Dato : 04-09-05 17:08

Hej

> Hvad er forskellen andet end udseende og printerhastighed på disse
> printere?:

Prisen, antal printerpatroner, opløsningen og kvaliteten ved fotoudskrifter.

Men på Canon's hjemmeside kan du sammenligne dem ved at
sætte kryds i oversigten.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 17:15

> [...]
> fotoudskrifter.
>
> Men på Canon's hjemmeside kan du sammenligne dem ved at

Hmm... Jeg har prøvet det på Canon's side, jeg syntes bare ikke der er nogle
forskelle at bemærke!

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 17:28

> [...]
> fotoudskrifter.
>
> Men på Canon's hjemmeside kan du sammenligne dem ved at

Hmm... Så fik jeg lige tjekket efter igen!

IP3000 har en patron mindre end de andre, men betyder det nødvendigvis at
den er dårligere?

Så står der noget om "1 pl. mikrodyser" og "2 pl. mikrodyser" - hvad er det?

Så har IP5000, IP4200 og IP5200 mulighed for udskrift i hele 9600x2400 dpi
hvor IP4000 og IP3000 kun kan udskrive i 4800x1200 dpi. - Hvordan får man
den til det hvis man har et billede der skal udskrives? Er det bare at
trykke egenskaber for printeren og så kan man vælge hvilken opløsning man
vil udskrive i?

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-09-05 17:43

THG skrev:
> Hmm... Så fik jeg lige tjekket efter igen!
>
> IP3000 har en patron mindre end de andre, men betyder det nødvendigvis at
> den er dårligere?

Den extra patron giver bedre kontrast i fotos.
Jeg har ikke selv haft mulighed for at sammenligne det IRL da
jeg kun har set hvad 4000'eren kan præstere - og det er mums.

> Så står der noget om "1 pl. mikrodyser" og "2 pl. mikrodyser" - hvad er det?

Det er dråbestørrelsen (måles i picoliter), jo mindre dråber jo bedre
detaljer.

> [...]
> den til det hvis man har et billede der skal udskrives? Er det bare at
> trykke egenskaber for printeren og så kan man vælge hvilken opløsning man

Det gør printeren helt af sig selv. Du vælger ikke decideret opløsning
i printerdriveren - kvaliteten kan der pilles ved (kladde, standard og
høj) men det har mere med den anvendte mængde blæk at gøre.
--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 18:36

"Peter Jensen" <peter@lovelyspam.spateldask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i printerdriveren - kvaliteten kan der pilles ved (kladde, standard og
> høj) men det har mere med den anvendte mængde blæk at gøre.

Ok. Men hvad er så forskellen på IP5000, IP4200 og IP5200 foruden
printerhastighed, udseende og pris?

Fra : Futte

Dato : 04-09-05 18:53

> Ok. Men hvad er så forskellen på IP5000, IP4200 og IP5200 foruden
> printerhastighed, udseende og pris?

IP4200-5200 har i modsætning til IP4000-5000 blæk der kan holde farverne i
op til 100 år (ifølge Canon) hidtil har blæk fra Canon ikke haft så god
holdbarhed som det fra f.eks. HP, til gengæld har det så været langt
billigere, jeg kender ikke priserne på de nye patroner, da de ikke er på
markedet endnu, men det varer ikke længe, men mon ikke de stadig vil være
billigere end andre?

Mvh. Futte.

Fra : Max

Dato : 04-09-05 19:33

Hej

> IP4200-5200 har i modsætning til IP4000-5000 blæk der kan holde farverne i
> op til 100 år (ifølge Canon) hidtil har blæk fra Canon ikke haft så god

Det ser ud til at de ny patroner er omkring 20% dyre end de gamle, men
det også ud til at de kan bruges i en IP4000.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 20:04

> Hej

> Det ser ud til at de ny patroner er omkring 20% dyre end de gamle, men
> det også ud til at de kan bruges i en IP4000.

80 kr. for en org. Canon patron kan jeg se at de står til på
www.edbpriser.dk - så det er da ok....

Fra : Rado

Dato : 07-09-05 13:37

On Sun, 4 Sep 2005 21:03:38 +0200, "THG" <-> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>80 kr. for en org. Canon patron kan jeg se at de står til på
>www.edbpriser.dk - så det er da ok....

Ikke til 4200/5200. De koster fra 110.- og opefter.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein