Ram timings
Fra : Hans

Dato : 03-09-05 17:34

Jeg har købt nogle Kingston rammoduler som er angivet til 2-2-2-5-1 i
timing, og det kører de også fint efter at være sat i bios.

Jeg mangler bare at finde settingen for det sidste 1-tal i timingen, og kan
ikke rigtig finde noget brugbart i manualen eller på Google.

De fire første er: CL, RCD, RP og CAS, men hvad er det sidste?

Anyone?

Hans

Fra : Hans

Dato : 03-09-05 18:53

Hans wrote:
> [...]
> og kan ikke rigtig finde noget brugbart i manualen eller på Google.
>
> De fire første er: CL, RCD, RP og CAS, men hvad er det sidste?

Der skulle selvfølgelig have stået RAS og ikke CAS. Sorry.

Hans

Fra : Sven

Dato : 03-09-05 22:01

> De fire første er: CL, RCD, RP og CAS, men hvad er det sidste?

Det sidste 1-tal er Command Rate (CR), og den kan være 1 eller 2, men det er
langt fra alle BIOS der giver mulighed for at stille den. Mange stiller den
automatisk efter SPD'en, men du kan evt kigge i Everest Home edition
programmet (http://www.lavalys.hu/index.php ) der kan du se, hvilken Command
rate dine ram kører.

Sven

Fra : Hans

Dato : 03-09-05 22:14

Sven wrote:

> [...]
> Everest Home edition programmet (http://www.lavalys.hu/index.php )
> der kan du se, hvilken Command rate dine ram kører.

Det er også den konklusion jeg er kommet til, og modulerne kører nu 1T da
muligheden eksisterer i nForce4-SLI chipsættet. Bios stod nemlig til 2T som
standard.

Hans