Ram til IBM Netvista
Fra : JesperB

Dato : 02-09-05 22:42

Halløj.
Jeg skal have fat i noget ram til en IBM Netvista.
Den har i øjeblikket 64MB (Ja, det er osse lidt sløv i XP )
Desværre kan jeg ikke finde ud af hvad bundkortet hedder (aida32 kan
ihvertfald ikke), og ved derfor ikke hvad bundkortet understøtter.
Nogen der kan hjælpe mig?
/JB

Fra : JesperB

Dato : 02-09-05 23:23

"JesperB" <svtve@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desværre kan jeg ikke finde ud af hvad bundkortet hedder (aida32 kan
> ihvertfald ikke), og ved derfor ikke hvad bundkortet understøtter.

Okay, nu kan jeg læse på IBM's hjemmeside at den bruger
"PC-133 non-parity DIMM memory modules"
Men inde på eks. It-grossisten.dk skal man vælge 144 el. 168 pins ??
Hvad skal jeg vælge?
/JesperB

Fra : Esben

Dato : 03-09-05 02:36

> Okay, nu kan jeg læse på IBM's hjemmeside at den bruger
> "PC-133 non-parity DIMM memory modules"
> Men inde på eks. It-grossisten.dk skal man vælge 144 el. 168 pins ??
> Hvad skal jeg vælge?

168 pins (144 er typisk til bærbare) - men mærkevaremaskiner kan godt være
kræsne med RAM, så det er ikke sikkert du kan komme hvad som helst i den.

--
Esben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-05 17:27

Esben wrote:
> 168 pins (144 er typisk til bærbare) - men mærkevaremaskiner kan godt
> være kræsne med RAM, så det er ikke sikkert du kan komme hvad som
> helst i den.

Jeg har en IBM Netvista, hvor jeg har sat nogle billige Kingston PC133 i -
de virker fint i min.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael Frandsen

Dato : 05-09-05 10:25

jeg har også en netvista men den vil kun acceptere de originale ram (og øv
de er dyre)

Fra : JesperB

Dato : 05-09-05 11:18

"Michael Frandsen" <m.frandsen@FJERNDETTE.OGDETTEstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:431c0e30$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> jeg har også en netvista men den vil kun acceptere de originale ram (og øv
> de er dyre)

Jeg tager sgu chancen og bestiller dem her:
Så må vi jo se om den vil æde dem - ellers ryger de jo bare retur.

Fra : Jacob E.

Dato : 05-09-05 20:41

Michael Frandsen wrote:
> jeg har også en netvista men den vil kun acceptere de originale ram
> (og øv de er dyre)

Jeg har en NetVista, som tidligere har kørt med 2 x 128 stænger, hvor den
ene var original, og den anden var den billigste fra nærmeste data-pusher -
virkede fint. Nu kører den med 2 x 256 Kingston Value stænger - virker også
fint.
Så det er åbentbart meget forskelligt fra model til model.

Mvh Jacob