Erfaring med Pixma
Fra : kim petersen

Dato : 31-08-05 16:50

Hej.
Er der nogen der har erfaring med
Pixma til at lave covers på dvd
skiver ?
Hvilken en skal jeg købe?
Hvad koster det ca. at printe en cover på en dvd?
Hvilken skiver skal bruges?
Hilsen kim

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-08-05 17:09

"kim petersen" <kongstad@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der nogen der har erfaring med
> Pixma til at lave covers på dvd
> skiver ?

Ja

> Hvilken en skal jeg købe?

4000

> Hvad koster det ca. at printe en cover på en dvd?

aner det ikke, den kan printe mange på et sæt patroner

> Hvilken skiver skal bruges?

Jeg bruger Verbatim

Kurt

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 17:58

kim petersen wrote:
> [...]
> skiver ?
> Hvilken en skal jeg købe?
> Hvad koster det ca. at printe en cover på en dvd?

Ingen tvivl om at IP4000 er blevet den foretrukne model, men jeg ville helt
klart ofre lidt mere og vælge IP5000 eller den nye IP4200. Bedre
udskriftskvalitet og lavere blækforbrug, noget som IMHO helt klart opvejer
merprisen.

Du kan stort set anvende ethvert printbart medie, men du bør holde dig til
kvalitetsprodukterne. Billige medier er ikke besparelsen værd.

Hans

Fra : Max

Dato : 31-08-05 18:10

Hej Kim

> Hvilken en skal jeg købe?

IP4000

> Hvad koster det ca. at printe en cover på en dvd?

Det kommer meget an på havd du giver for blæk, men vel en 2-3 Kr.

> Hvilken skiver skal bruges?

Jeg bruger Vebatim

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-05 18:43

kim petersen wrote:
> Hvilken en skal jeg købe?

Jeg valgte IP4000 som et fornuftig kompromis.

IP3000 er ikke så meget billigere - og IP4000 væsenlig bedre.
IP5000 er en del dyrere - men kvaliteten er kun en anelse bedre.

Så mit valg blev IP4000

> Hvad koster det ca. at printe en cover på en dvd?

Aner det ikke - kommer jo nok an på om du bruger originalt eller kopi-blæk.

> Hvilken skiver skal bruges?

Kommer an på brænder og hvor de skal afspilles - men de fleste mærker fås
også i printbare udgaver - så hvis du har et mærke som du er glad for - så
find det samme i en printbar version.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Max

Dato : 31-08-05 19:05

Hej

> Kommer an på brænder og hvor de skal afspilles - men de fleste mærker fås
> også i printbare udgaver - så hvis du har et mærke som du er glad for - så
> find det samme i en printbar version.

Har tænk på at hvis de skiver man gerne vil bruge ikke findes i en printbar
version, ja så kan man jo bare klæbe en etiket på dem og så printe.

Mvh Max

Fra : kim petersen

Dato : 31-08-05 19:13

> [...]
> printbar
> version, ja så kan man jo bare klæbe en etiket på dem og så printe.

Tak for svarene.
Jeg har nu købt en Pixma 4000 hos Wesell.
Og har købt 50 farvepatroner på Qxl.
Så mangler jeg bare lige skiverne.
Det bliver så printbare Verbatim skiver.
Hilsen kim.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-08-05 20:41

"kim petersen"
> Tak for svarene.
> Jeg har nu købt en Pixma 4000 hos Wesell.
> Og har købt 50 farvepatroner på Qxl.

Skal du starte en fabrik?

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-05 20:57

Kurt B. Andersen wrote:
> Skal du starte en fabrik?

De har en holdbarhed på mindst 3 år - så det er med at købe en stak ad
gangen

Fra : Pico

Dato : 31-08-05 22:57

Jan Vestergaard wrote:

> De har en holdbarhed på mindst 3 år - så det er med at købe en stak ad
> gangen

Hvilket mærke har du så købt ? og kender du noget til dem, hvis det ikke
lige er Canon ?
Har du et nøjagtigt link ?
Pico

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-08-05 23:50

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke har du så købt ? og kender du noget til dem, hvis det ikke
> lige er Canon ?
> Har du et nøjagtigt link ?
> --
Det kunne være her:
http://my.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10344
Der er en anden, som jeg lige har set anbefale dem, som sælges for 9,5 kr.
stykket.

Kurt

Fra : Pico

Dato : 01-09-05 21:28

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> http://my.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10344
> Der er en anden, som jeg lige har set anbefale dem, som sælges for

Takker, har bestilt 9 for at prøve dem.
Pico

Fra : kim petersen

Dato : 01-09-05 15:39

> "kim petersen"
>
> Skal du starte en fabrik?
>
> Kurt
>
> Hej.
Nej, jeg skal ikke starte en fabrik.
Jeg er i fuld gang med at overføre 20 års
optagelser fra vores lokale revy og høstfest
over på dvd skiver.
Hilsen kim

Fra : Rado

Dato : 01-09-05 07:47

On Wed, 31 Aug 2005 19:42:46 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>IP3000 er ikke så meget billigere - og IP4000 væsenlig bedre.

På hvilke punkter?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-09-05 08:18

">

> På hvilke punkter?

I foto og farve udskrift, fordi den 1 sort patron mere.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 01-09-05 08:56

On Thu, 1 Sep 2005 09:18:00 +0200, "Kurt Lund" <klander52@hptmail.com>
wrote:

>">

>I foto og farve udskrift, fordi den 1 sort patron mere.

OK, har bestilt en 3000, primært til CD/DVD print (har en anden
printer til foto), så her betyder det ikke så meget.