mp3-afspiller søges
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-08-05 12:40

Jeg skal have fundet en mp3-afspiller til ca. 500,- kr. Jeg ser helst,
at det er en af dem, der har indbygget USB-stik, så den kan tilsluttes
direkte til PCen (uden kabler), og den skal også kunne bruges til at
flytte data.

Hvad skal jeg kigge efter, og hvad skal jeg holde mig langt væk fra?

Vigtigt:
- USB 2.0 skal være understøttet (1.x er for langsomt)
- ID3-tags skal vises (jeg går ud fra, at det er standard i dag)
- Plads (512 MB regner jeg med er fint)

Knap så vigtigt:
- Radio
- AAA-batteri (vil helst være fri for oplader, hvis det da overhovedet
eksisterer)

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-05 19:03

Hej
Hvad med den de har i Føtex i denne uge ?
http://www.fotex.dk/internet/fotex/fotex.nsf

Hilsen
Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-08-05 22:00

On Wed, 31 Aug 2005 20:02:42 +0200, "Michael Rasmussen"
<1HXmiclis@mail.dk> wrote:

>Hvad med den de har i Føtex i denne uge ?
>http://www.fotex.dk/internet/fotex/fotex.nsf

Føtex har faktisk to på tilbud (der er også en i deres tilbudsavis for
weekenden). Amitechs ser umiddelbart ikke helt dum ud, den findes med
mange forskellige navne på (havde faktisk kig på akkurat den samme,
til samme pris, i en netbutik).

Aldi har i øvrigt den samme (dog med et andet navn), bare med 1GB (i
stedet for 512MB) til 799,- kr. Det ser dog ikke ud til, at der er
radio i.

Jeg tager ned og kigger på dem i morgen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 09:09

<1HXmiclis@mail.dk> wrote:

>Hvad med den de har i Føtex i denne uge ?

Det endte med at blive den, tak for tippet.

De skriver godt nok, at den kører USB 2.0, men hastigheden sender
umiddelbart et andet signal...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 09:47

On Thu, 01 Sep 2005 10:08:43 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>De skriver godt nok, at den kører USB 2.0, men hastigheden sender
>umiddelbart et andet signal...

Den kører kun USB 1.1, suk! Man burde jo nok hive fat i Amitech...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 09:50

On Thu, 01 Sep 2005 10:46:33 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Den kører kun USB 1.1, suk! Man burde jo nok hive fat i Amitech...

- og i Føtex! Begge skriver, at den kører USB 2.0 (Amitech skriver
endda "Fullspeed").

Øv, hvor er det typisk...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 09:58

On Thu, 01 Sep 2005 10:50:11 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>- og i Føtex! Begge skriver, at den kører USB 2.0 (Amitech skriver
>endda "Fullspeed").
>
>Øv, hvor er det typisk...

Jeg kan ikke forestille mig der skulle være problemer med at få
handlen til at gå tilbage.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 10:06

On Thu, 01 Sep 2005 10:58:09 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke forestille mig der skulle være problemer med at få
>handlen til at gå tilbage.

Det er jeg heller ikke i tvivl om, men så skal der ledes videre...

Desuden er jeg overbevist om, at mange ikke leverer den tilbage (mange
vil sikkert slet ikke opdage det, da de ikke aner, hvor hurtigt USB
2.0 egentlig er). Jeg går da selv og overvejer om jeg skal få pengene
tilbage eller ej. Samtidig er det helt sikkert, at jeg ikke havde så
meget som kigget på den, hvis jeg vidste, at den kun kørte USB 1.1.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 01-09-05 11:23

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Robert Piil
>
> Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:

USB 2.0 er idag det gamle USB 1.1 og hvis der står Fullspeed er det helt
klart en 1.1, der skal stå Highspeed før der er det der svarer til det gamle
navn USB 2.0
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 11:36

On Thu, 1 Sep 2005 12:23:18 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>USB 2.0 er idag det gamle USB 1.1 og hvis der står Fullspeed er det helt
>klart en 1.1, der skal stå Highspeed før der er det der svarer til det gamle
>navn USB 2.0

Det fik jeg også forklaret, da jeg ringede til Amitech. Ganske
tåbeligt, at man har lavet specifikationerne/navnene om - det skaber
da umiddelbart kun forvirring.

Det er dog kun på Amitechs hjemmeside, at der står "Fullspeed", på
æsken står der kun USB 2.0 (og i manualen står der USB 1.1, for at
gøre forvirringen komplet).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 01-09-05 12:03

> [...]
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!
>
> Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
> - og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Hej Lasse Kig lige her http://www.usb.org/about/usb_nomenclature der står
forklaret hvorfor navnet er lavet om, der er noget om at man ved 1.1 ikke er
sikker på det virker med udstyr lavet til 2.0, men prøv at læse Q/A selv.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-09-05 11:03

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> - og i Føtex! Begge skriver, at den kører USB 2.0 (Amitech skriver
> endda "Fullspeed").

USB 2.0 Fullspeed er også kun 12 Mb/s - skal det være 480 Mb/s så skal det
være USB2.0 Hi-Speed.
Du har altså fået det du er blevet lovet.

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 11:39

On Thu, 1 Sep 2005 12:03:01 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>USB 2.0 Fullspeed er også kun 12 Mb/s - skal det være 480 Mb/s så skal det
>være USB2.0 Hi-Speed.
>Du har altså fået det du er blevet lovet.

Hvis jeg havde kigget på Amitechs hjemmeside (og ingen andre steder),
ja. Sagen er den, at jeg IKKE havde kigget på Amitechs hjemmeside, men
til gengæld andre steder.

I annoncen fra Føtex står der kun USB 2.0, det samme gør der bag på
pakken afspilleren ligger i. Aldi har i øvrigt en lignende model på
tilbud, her står også kun USB 2.0. Kun på hjemmesiden er jeg stødt på
ordet "Fullspeed". I manualen (som man jo først ser, når man har åbnet
pakken), står der i øvrigt USB 1.1!

>http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm

Ja, den fandt jeg også, efter at have snakket med Amitech. Tåbeligt!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 13:40

On Thu, 01 Sep 2005 12:38:42 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hvis jeg havde kigget på Amitechs hjemmeside (og ingen andre steder),
>ja. Sagen er den, at jeg IKKE havde kigget på Amitechs hjemmeside, men
>til gengæld andre steder.

Jeg er stadig overbevist om, at det ikke vil være noget problem at
fortryde handlen i praksis - uanset hvad juraen siger.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-09-05 16:41

Hej Lasse
Jeg er faktisk faldet i samme fælde...købte en 256MB udgave i Netto og der
står det samme, men har ikke tjekket det af før nu.

Hilsen

Michael