Nye stumper skal købes
Fra : Mythos

Dato : 30-08-05 18:09

Hej i gruppen

Jeg står og skal opgradere svogers puter, det trænger den til, og uanset
hvad der kommer i vil gøre den hurtigere

Det jeg skal have fat i er et bundkort, CPU og RAM, der er dog et par krav,
og det er at der skal være plads til 4 RAM klodser, men i denne omgang skal
der kun være 2*1 Gb RAM

Der er max, og absolut max 3000.- at gøre godt med, og ikke en krone mere.

Jeg mener at det er socket 7 han har nu, så en cpu-blæser er jo nok noget
der også skal med.

Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal han i starten nøjes med 1 Gb
RAM, og så opgradere senere ?

Mythos

Fra : Mythos

Dato : 30-08-05 18:24

Hej igen

Jeg har fundet det her, er der mon nogle indvindinger mod det blandt jer der
ved noget om det ?

Athlon 64 3000+ Athlon 64 2 GHz / Socket 754 / 128 KB L1 / 512 KB L2 /
1.5 V / 70 °C 0,45 kr. 898 kr.

Thermaltake SilentTower CPU Køler Socket 754 / (Op til 3400+ / Up to
3.2 GHz) / 2500 opm / 90 mm... 160 kr

ABIT KV8 Pro-3rd Eye Socket 754 / VIA K8T800 Pro / 1000 MHz / RAID / ATX
/ LAN / LYD / SPDIF / 1xAGP / 5xPCI-32 / 2xDD... 568 kr.

Kingston ValueRAM 1 x 1 GB 1 x 1 GB (1 GB) / DDR SDRAM / PC3200 / 400
MHz / ? Bit / ? ns / CL3 / 2.6 V / ECC / DIMM 184-Pins... ? 1.173 kr.

Mythos

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-08-05 18:32

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> writes:

> [...]
> der også skal med.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal han i starten nøjes med 1 Gb

Det kan godt lade sig gøre, spørgsmålet er bare om ikke han vil være
bedre tjent med at kune købe 1GB nu, og så opgradere med en ekstra GB
senere.

1GB RAM modul (billigste på edbpriser.dk): 738Kr.
En AMD Athlon64 3000+ (PIB): 1137Kr.
Asus A8N-E nForce4 bundkort: 699Kr.
Totalt 2574Kr.

Da jeg pt. er forelsket i Athlon64, har jeg taget udgangspunkt i den

Kai

Fra : Mythos

Dato : 30-08-05 19:23

> [...]
>

> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan også lide AMD, selv om jeg har en P4 selv

Mythos

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 30-08-05 21:15

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvad med et kabinet er det gamle et ATX eller et AT ?

Søren

Fra : Mythos

Dato : 30-08-05 23:42

"Søren Jensen (9800)" <sjakalen01@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med et kabinet er det gamle et ATX eller et AT ?
>
> Søren

Kabinettet er ATX, så den er god nok

Mythos