CF kort type I og type II
Fra : Tom

Dato : 29-08-05 22:07

Hvad er forskellen på CF kort af type I og type II ?

/Tom

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-08-05 22:16

Tom said the following on 29-08-2005 23:07:
> Hvad er forskellen på CF kort af type I og type II ?

Tykkelsen

/carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 22:18

Tom wrote:
> Hvad er forskellen på CF kort af type I og type II ?
> /Tom

De normale kort er alle type 1 - uanset om de hedder deluxe 2 eller andet
fancy.

Type 2 er lidt tykkere - og er typisk IBM og Hitachi Microdrive - altså små
harddiske.

Den væsenligste forskel er tykkelsen, da de kan bruges til det samme - vær
dog opmærksom på at ikke alle kameraer og andet kan bruge type 2 pga
tykkelsen.

Jan

Fra : Tom

Dato : 30-08-05 10:17

> [...]
>
> Den væsenligste forskel er tykkelsen, da de kan bruges til det samme - vær
> dog opmærksom på at ikke alle kameraer og andet kan bruge type 2 pga

Tak for informationerne.
Jeg troede at det havde noget med hastighed at gøre.
Men har har et IBM Microdrive som har fået bad blocks, som jeg skal finde en
ikke mekanisk erstatning for.
Men det er vel bare at finde et af de mest almindelige til en god pris.

/Tom

Fra : Tom

Dato : 30-08-05 15:01

Jeg var lige nede ved den lokale foto butik.
Han siger at hastigheden er vigtig når man køber CF kort. Han sagde at de
havde både 60 og en 133 typer.
Mit skal bruges som harddisk for et lille PC system.
Er der noget specielt jeg skal kikke efter ?

/Tom

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-09-05 08:36

Tom wrote:

> [...]
> havde både 60 og en 133 typer.
> Mit skal bruges som harddisk for et lille PC system.
> Er der noget specielt jeg skal kikke efter ?

Der tror jeg det minimalt garanterede antal genskrivninger er vigtigere end
hastigheden.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.