Memory
Fra : HHH

Dato : 29-08-05 20:50

Hej,

Jeg står foran anskaffelse af en kraftig Dell computer, hvor jeg bl.a. skal
tage stilling til hvor meget ram der skal i. Jeg vil gerne have 2Gb ram i
den, men kunne hermed godt tænke mig at vide hvad forskellen er mellem 4x512
mb klodser eller 2x1024 mb klodser. Sidstnævnte er 1000 kr dyrere end 4 x512
mb klodser. Spiller det nogen forskel?

mvh
hh

Fra : Henning

Dato : 29-08-05 21:48

On Mon, 29 Aug 2005 21:49:37 +0200, "HHH" <hh.husen@it.dk> wrote:

> [...]
>mb klodser eller 2x1024 mb klodser. Sidstnævnte er 1000 kr dyrere end 4 x512

4*512 er 4 moduler a' 512MB. Alle sokler i pc'en fyldes op, det er
ikke muligt at opgradere yderligere uden at smide de gamle ud.
Køber du 2*1024MB har du stadig to sokler fri til opgradering.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : HHH

Dato : 30-08-05 18:55

Tak for svaret! Det er jo logik for burhøns. Men er det virkelig den eneste
forskel? Bortset fra ,at det altså er 1000 kr dyrere at producere en 1024mb
klods end 2*512 mb klodser.
Nå, men jeg tror så at jeg tager 4*512mb - det er trods alt 1000 kr.
billigere og med 2Gb ram i maskinen er der nok ikke grund til at opgradere
før et godt stykke ud i fremtiden og så er pc'en alligevel forældet. Så jeg
tager besparelsen her og nu!

Mvh
hh