Umotiverede bip i utide.......
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 17:04

Hej !

Min ene PC giver af og til et enkelt bip i den lille høltaler i PC'en.

Ikke under opstart - der er ingen problemer.

Der kan gå et godt stykke tid imellem at den bipper - og det er mest når den
"arbejder hårdt" f.x. ved brug af et TV-tunerkort eller ved ripning af
DVD'er og lign.

Ram'en er testet og OK - harddiskene er testet og OK.

Mit gæt et at strømforsyningen er for lille (230w til en P4 2,53 ghz med 1
sata og 1 ata hardiske - dvd-brænder - tv-kort) - vil det kunne give disse
bip ?

Det skal lige tilføjes at bortset fra disse bip i utide - så kører den
fuldstændigt stabilt og fejlfrit - og bippene ser ikke ud til at have nogen
virkning - de er bare lidt irriterende at høre på

Den nemme løsning er selvfølgelig at afbryde pc-højttaleren - men bip'ene
har vel en funktion.....

Motherboardet er et Asus P4PE.

Er der en der har et gæt på årsagen til disse bip ?

På forhånd tak !

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-08-05 18:52

> [...]
> sata og 1 ata hardiske - dvd-brænder - tv-kort) - vil det kunne give disse

Ja, men du kan sikkert slå det fra i bios, under hardware monitor.
Det er nok 12V der kommer for langt ned, så du skal nok se efter en ny PSU.

Mvh Sid

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 20:38

sls(2770) wrote:
> Ja, men du kan sikkert slå det fra i bios, under hardware monitor.
> Det er nok 12V der kommer for langt ned, så du skal nok se efter en
> ny PSU. Mvh Sid

Ja det lyder ikke usandsynligt - det bliver så et projekt til de lange
vinteraftener

Jeg starter med at finde ud af om det kan slås fra - og så får den lov til
at køre "indtil videre".....

Tak for svaret !

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 29-08-05 20:59

Jan Vestergaard wrote:

> Ja det lyder ikke usandsynligt - det bliver så et projekt til de lange
> vinteraftener

A'hva?
Åbne kabinettet, ud med den gamle PSU, i med den nye, lukke igen - det
tager da ikke mere end 10 minutter, selv hvis man giver sig god tid.
Ok, måske op til 15, men så skal der også være mange ledninger sluttet
til diverse dvd-drev/brændere, harddiske og andet godt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 21:09

Jens C. Hansen wrote:
> [...]
> Ok, måske op til 15, men så skal der også være mange ledninger sluttet
> til diverse dvd-drev/brændere, harddiske og andet godt.

Ok ok - så en kort vinteraften

Er de blæser-løse PSU'er noget værd ?

Det ville være lækkert at slippe - selvom de er noget dyrere.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-05 21:42

sls(2770) wrote:
> Ja, men du kan sikkert slå det fra i bios, under hardware monitor.
> Det er nok 12V der kommer for langt ned, så du skal nok se efter en
> ny PSU. Mvh Sid

Den viser 11,7 i hardware monitor - men det kan jo ikke udelukkes, at den
ryger længere ned ved høj belastning - det er jo i de tilfælde, at den
bip'er......

Nu slår jeg det fra - og så må jeg have anskaffet en ny PSU "ved lejlighed".

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-08-05 23:00

> Nu slår jeg det fra - og så må jeg have anskaffet en ny PSU "ved
> lejlighed".

Det er ikke sikkert det er det, det kan også være en blæser der kører for
langsom, eller CPUen der bliver for varm. Så du må prøve dig frem

Mvh Sid