probs med asus a8n-sli deluxe og router ..
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-08-05 16:41

har lige rodet i et et stykke tid med harware fejlfinding

maskinen gik kold, med blå skærm, når den kom i XP
- andre gange kunne den komme i XP og der kunne surfes og games i 2 timer
inden den gik i blå skærm

efter samtlige enheder var blevet "tjekket" var jeg blevet gråhåret ...
fejlen kunne ikke findes ...

så slog lynet ned på Frederiksberg og ramte plet

på asus a8n-sli deluxe er der 2 stk 1 Gbit netkort, 1 fra Nvidia og 1 fra
Marvell ... jeg havde valgt Nvidias som fløj over i en linksys router ...
men efter at alt andet var tjekket, prøvede jeg at lave endnu en geninstall,
blot med marvell som netkort, nu er der ingen blå skærm mere ... men det
mærkelige er at routeren er blevet skiftet (samme mærke og version) ... så
ville NV ikke mere, men Marvell vil gerne ... er der en logisk forklaring
eller har jeg fået "ghosts" i kabinettet ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Hans

Dato : 29-08-05 19:52

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> (samme mærke og version) ... så ville NV ikke mere, men Marvell vil
> gerne ... er der en logisk forklaring eller har jeg fået "ghosts" i

Hvor varm bliver nForce4 chippen på dit bundkort?

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-08-05 20:56

har monteret en Blå Zalman passiv køler ... så jeg ved det ikke ... asus
probe viser 0 grader

Fra : Hans

Dato : 29-08-05 21:02

Johnny B [2000] wrote:
> har monteret en Blå Zalman passiv køler ... så jeg ved det ikke ...
> asus probe viser 0 grader

Du skal have SpeedFan op og køre før du kan se chippens temperatur. Jeg er
næsten overbevist om, at du har ristet din chip på grund af for ringe
køling, da nForce Gigabit Lan netop er indbygget i denne chip, hvad Marvel
Lan ikke er.

Hans

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 22:49

Johnny B [2000] wrote:
> hvordan får jeg det op at kører med mit board ?

Du installerer bare programmet og henter cfg-filerne jeg har brugt til mit
board. Det er godt nok et A8N-SLI Premium, men de er så ens at det ikke
burde betyde noget.

http://212.242.142.5/hw/a8n-sli_premium.zip

Speedfan må ikke køre når du kopierer de tre cfg-filer ind i mappen hvor
Speedfan er installeret, men ved næste start skulle alt gerne blive
detekteret korrekt. Du bør nok også slå blæserstyringen fra, da vores
blæsersetup nok ikke er ens. Det gøres ved at fjerne fluebenet på forsiden i
"Automatic fan speed".

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-08-05 12:51

tak

den skriver at chipsættet er 26 grader (efter 10 min alm- kørsel)

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 14:26

Johnny B [2000] wrote:
> tak
>
> den skriver at chipsættet er 26 grader (efter 10 min alm- kørsel)

Almindelig brug vil ikke lune chippen op. Du skal have gang i noget tungt
grafik f.eks.

Prøv og hent Rthdribl her:
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/index.html#Download

Arkivet skal bare pakkes ud i en mappe og programmet køres med Rthdribl.exe

Såvidt jeg husker har du købt et 7800GTX, så du kan roligt rette opløsningen
i .ini filen til 1024x768.

Prøv og lad programmet køre i en halv time og læg mærke til chippens
temperatur mens du kører Rthdribl.

Min chip er normalt 28 grader og stiger til max. 37 ved hård belastning,
hvorefter den på et sekund falder til 28 grader igen når belastningen
ophører.

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-08-05 21:29

har kørt i lige over ½ time med :

1280 x 914
A16B16G16R16F ( hvad det så end er )
(D16)
8xMultisample

cpu er lige omkring 50 grader ( med std. blæser på en 3800+ )
bundkort 37 grader
chipsæt 34 grader ( faldt til 26 grader lige efter stop )

er der grund til uro ?

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 21:39

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
> bundkort 37 grader
> chipsæt 34 grader ( faldt til 26 grader lige efter stop )

Nope, det ser fint ud. Du må søge årsagen til fejlen et andet sted. Har du
installeret dit system helt fra bunden da du skiftede hardware?

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-08-05 22:12

ja hele systemet er installeret fra bunden

men der er ingen probs mere efter jeg er gået fra Nvidia til Marvell
netkortet

.... ville bare hører om der var andre der havde haft samme fejl som jeg i
forbindelse med den blå skærm

men mange mange tak for hjælpen

kan du iøvrigt anbefale en meget lydsvag køler til min 3800+ ?
- har et NoiceControl kabi med whisperbox og en Antec truePower 480w

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 22:18

Johnny B [2000] wrote:
> [...]
>
> kan du iøvrigt anbefale en meget lydsvag køler til min 3800+ ?
> - har et NoiceControl kabi med whisperbox og en Antec truePower 480w

Jeg har anbefalet den én gang før til dig, men vi kan da godt gentage
sceancen:

Køler:

Blæser:

Hans