skifte blæser i PSU ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 29-08-05 16:24

jeg er også gået hen og blevet bidt af at få min pc til at larme så
lidt som muligt, har købt Papstblæsere til hele pcen og får nu også en
blæserstyring, men det eneste der mangler er strømforsyningen jeg har
en northQ 400 tror jeg nok at den hedder den er på 400wat men jeg
tænkte på om man kan skille sådan en ad og sætte en papstblæser i
istedet for den billige blæser der sidder i originalt ? kan man det og
hvilken blæser skulle jeg så vælge der er jo så vidt jeg husker 12 og
19 og 26 db papstblæsere i 120mm det skal ikke være en 38db det bliver
vist for vildt.

og ja jeg ved at det nemmeste ville være at købe en strømforsyning med
papstblæser i men den billigste kostede over 600kr så hvis man selv
lkan ordne det nemt ville det jo være rart og billigt

håber at nogen kan hjælpe

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 29-08-05 17:16

Ninja Ninjasen wrote:
> [...]
> tænkte på om man kan skille sådan en ad og sætte en papstblæser i
> istedet for den billige blæser der sidder i originalt? kan man det

Ja, men husk at reklamationsretten på PSU'en er smuttet i samme
øjeblik du åbner den.

> hvilken blæser skulle jeg så vælge der er jo så vidt jeg husker 12

Den på 12 dB flytter sandsynligvis for lidt luft.

> og 19 og 26 db papstblæsere i 120mm

26 dB kan måske høres for meget, men hørelse er jo individuel.
Den på 19 dB er et godt bud.

> det skal ikke være en 38db det bliver vist for vildt.

Ja, 38 dB og støjsvag lyder ikke just logisk..

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-08-05 19:32

Ninja Ninjasen wrote:
[...]

Jeg kan anbefale SHG's "egen"
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820138
der larmer 17 db. Den koster 300 dask. Min eneste problem
er det, at jeg nu kan høre min relativt støjsvage cpu-køler,
så nu skal DEN skiftes!

/Chr

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-08-05 20:27

Christian Mygind wrote:
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820138

Det ligner mistænkeligt meget NorthQ's....

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-08-05 14:55

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Det ligner mistænkeligt meget NorthQ's....

Det kan det også sagtens være - men støjsvag - det er den.

/Chr

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 30-08-05 15:44

On Mon, 29 Aug 2005 20:31:43 +0200, "Christian Mygind"
<usenetslettes@slettesmygind.net> wrote:

> [...]
>der larmer 17 db. Den koster 300 dask. Min eneste problem
>er det, at jeg nu kan høre min relativt støjsvage cpu-køler,

jeg har skiftet alle blæsere ud med papst-blæsere mangler kun
strømforsyningen, de skriver på edbpriser at northQ kun larmer 12db
men det kan ikke være rigtigt for den overdøver mine andre blæsere så
jeg vil enten sætte en strømforsyning med papstblæser i, eller prøve
at sætte en papstblæser ind i min northQ men jeg er lidt i tvivl om
jeg så skal til at lode eller om blæseren sidder med et stik derinde ?
jeg vil under alle omstændigheder godt have en papstblæser i da jeg er
overbevist om at det er de mest støjsvage der giver mest luft,
ligemeget hvad de end skriver om andre blæsere og db på edbpriser