hjælp en stakkels pige ;-)
Fra : kirsten

Dato : 29-08-05 06:35

Jeg håber det er den rette gruppe.
Min pc går ned ca en gang om måneden. Ligesom jeg sidder og skriver en brev,
vil intet fungere.
Jeg kan ikke en gang slukke pc normalt. Så jeg er nødsaget til at slukke ved
hovedkontakten.
Når jeg så tænder, blinker pc og der kommer med tre bip som forsætter.
Skærmen er helt sort.
Så slukker jeg for alt igen og pc for lov at stå en døgns tid.
Når jeg så tænder virker alt normalt igen....i en måneds tid.
Så starter problemet igen.
Hvad kan være galt
mvh kirsten

Fra : Johnny

Dato : 29-08-05 07:14

"kirsten" <kirstenst@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved hovedkontakten.
> Når jeg så tænder, blinker pc og der kommer med tre bip som forsætter.

Tyder på Ram fejl, når den kommer med 3 beep.
Prøv at udskifte dine ram eller kør en ram test.
Har du flere stænger med ram, så prøv at fjerne en stang ad gangen, så du
kan finde ud af hvilken stang det er galt med.

Johnny

Fra : kirsten

Dato : 29-08-05 08:12

Øhhh.
Men hvordan laver jeg en ramtest??
Men tak
kirsten

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-08-05 08:24

kirsten wrote:
> Øhhh.
> Men hvordan laver jeg en ramtest??

Memtest86 er vist meget almindeligt brugt, så den ville du nok få anbefalet
før eller siden. Jeg har endnu ikke selv prøvet den, så nogle småtips har
jeg ikke lige

http://memtest86.com/

Fra : Ricko.

Dato : 29-08-05 08:33

> [...]
> Så slukker jeg for alt igen og pc for lov at stå en døgns tid.
> Når jeg så tænder virker alt normalt igen....i en måneds tid.
Det nemmeste er at tage frakken af din pc og så undersøg hvor mange
ramblokke der sidder i den , er der kun en , så lån eller på anden vis skaf
en anden og så prøv igen , er der flere så ud med dem på nær en , start igen
, virker det så i med den næste , og virker det ikke , så har du fundet
problemet .

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 29-08-05 10:26

> [...]
> skaf en anden og så prøv igen , er der flere så ud med dem på nær en ,
> start igen , virker det så i med den næste , og virker det ikke , så har

Og husk lige at tage alle ledninger fra _inden_ du begynder at pille ved
rammen.

Fra : S3N80R

Dato : 29-08-05 15:57

On Mon, 29 Aug 2005 11:26:23 +0200, someone who claims to be "Søren
Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> wrote:

>Og husk lige at tage alle ledninger fra _inden_ du begynder at pille ved
>rammen.

Han mener naturligvis strømstikket fra kontakten (de eksterne
ledninger) og ikke dem der sidder INDE i selve kabinettet, for ellers
får du den nok ikke samlet igen lige med det samme ;)

Greetings/ Med venlig hilsen

sIQ | S3N80R - www.siq.dk

Fra : Carsten

Dato : 31-08-05 15:47