"PIGE"-pc'er....
Fra : news.get2net.dk

Dato : 28-08-05 16:09

Min datter's gamle computer (AMD 800 mhz) er efterhånden ved at blive lidt
for langsom
- så jeg vil gerne spørge de herrer til råds om hvor meget jeg skal
opgradere til ?

Datteren vil gerne kunne spille SIMS 2 uden problemer og lidt Counter Strike
?

Hvad kan I anbefale ?
INTEL eller AMD
Procs. str. ?

Jeg har selv en ide om P4 2.0 men ??????

Jeg ved godt det kan være en større spørgsmål end jeg selv lige tror
men en retningssnor ville jeg blive glad for

Jeg er HELT blank...vil jeg kunne genbruge kabinet + PSU fra den gamle ?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Michael B.

Dato : 28-08-05 16:39

"news.get2net.dk" <sjok@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men en retningssnor ville jeg blive glad for
>
> Jeg er HELT blank...vil jeg kunne genbruge kabinet + PSU fra den gamle ?

Jeg vil foreslå et Asus Nforce2 bundkort, samt en amd200+ processor+køler.
Du kan genbruge RAM'en hvis der er DDR-RAM der sidder i din gamle PC. Ellers
skal du også have noget DDR-3200 RAM. Det hele kan fåes hos shg.gk og/eller
bj-trading hvor jeg plejer at handle.
Du kan også vælge den nye socket 939 men så bliver det igen dyrere. Hvor
mange watt er din strømforsyning på? Det står bag på PC'en ved udblæsningen.
Den skal helst være minimum 300W.

Mvh Michael

Fra : Michael B.

Dato : 28-08-05 16:42

> [...]
> men en retningssnor ville jeg blive glad for
>
> Jeg er HELT blank...vil jeg kunne genbruge kabinet + PSU fra den gamle ?

Du kan også godt regne med at det også er grafikkortet i din PC der er ved
at være for langsomt. Sims2 kører nok directx 9 som de nyeste spil, så et
Radeon9600pro eller Gforce6600 ville ikke være helt ad vejen til de nye
spil.

Mvh Michael

Fra : news.get2net.dk

Dato : 28-08-05 16:53

> [...]
> men en retningssnor ville jeg blive glad for
>
> Jeg er HELT blank...vil jeg kunne genbruge kabinet + PSU fra den gamle ?

Hej Michael

Tak for info'en jeg kigger på det ny forslog...AMD200 ??? er det så 2000 mhz
?

BJ kender jeg lidt til men ikke shg - så der vil jeg lige kigge.

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-08-05 17:30

news.get2net.dk wrote:

[..]
> AMD200 ???

Det er der vist ikke noget der hedder.
Jeg vil tro Michael mener 2000+, og tænker på enten AthlonXP eller Sempron

> er det så 2000 mhz?

Nej...

Du skal passe på med at sammenligne forskellige CPU-modeller, kun på
grundlag af frekvensen. Der er meget andet der spiller ind.

Ydelsen kan normalt ses på prisen

--
Mvh. Lars

Fra : Michael B.

Dato : 28-08-05 18:19

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal passe på med at sammenligne forskellige CPU-modeller, kun på
> grundlag af frekvensen. Der er meget andet der spiller ind.

Hej, ja jeg mente 2000+ eller opefter. Den hedder 2000+ men kører ved
1666mhz. Det er fordi den svarer til en 2000mhz at amd har lavet dette
system. Bundkortet kunne evt. være et Asus A7N8X-X det er klart bedst til
prisen og kan køre op til 3200+ og have 3GB ram mv.

Mvh Michael

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-08-05 19:47

news.get2net.dk wrote:
> Min datter's gamle computer (AMD 800 mhz) er efterhånden ved at blive lidt
> for langsom
> - så jeg vil gerne spørge de herrer til råds om hvor meget jeg skal
> opgradere til?

Hvad er det nuværende grafikkort i den?

> Datteren vil gerne kunne spille SIMS 2 uden problemer og lidt Counter Strike

Så er et Radeon 9600 Pro nok.

> Hvad kan I anbefale ?
> INTEL eller AMD

AMD, men hvor meget vil du/I ofre på det?

> Jeg ved godt det kan være en større spørgsmål end jeg selv lige tror
> men en retningssnor ville jeg blive glad for
>
> Jeg er HELT blank...vil jeg kunne genbruge kabinet + PSU fra den gamle?

Start med at udskifte grafikkortet og se hvor meget det giver -
grafikkortet er næsten altid flaskehalsen i spil.

Fra : Henning

Dato : 28-08-05 20:58

On Sun, 28 Aug 2005 17:09:12 +0200, "news.get2net.dk" <sjok@person.dk>
wrote:

> [...]
>opgradere til ?
>
>Datteren vil gerne kunne spille SIMS 2 uden problemer og lidt Counter Strike

www.dell.dk - f.eks. en Dimension 3000 med 2.8GHz processor og 17"
monitor til ~4.500,- incl. sw og support!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Esben

Dato : 28-08-05 21:35

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> www.dell.dk - f.eks. en Dimension 3000 med 2.8GHz processor og 17"
> monitor til ~4.500,- incl. sw og support!

Sims 2 er, så vidt jeg husker, ret krævende hvad grafik angår. Det ville
være bedre at gå efter en model med dedikeret grafikkort som kan udskiftes
med tiden.

--
Esben

Fra : Søren Maagaard

Dato : 09-09-05 20:25

Henning wrote:

> www.dell.dk - f.eks. en Dimension 3000 med 2.8GHz processor og 17"
> monitor til ~4.500,- incl. sw og support!
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Hvordan finder du den pris?
Den jeg kan finde ligger et gost stykke over 6000-

--
---
Mvh Søren Maagaard

Fra : Henning

Dato : 09-09-05 20:45

On Fri, 09 Sep 2005 21:25:15 +0200, Søren Maagaard
<maagaard@gmail.com> wrote:

>Hvordan finder du den pris?
>Den jeg kan finde ligger et gost stykke over 6000-
Husk at vælge CAR (collect and return) i stedet for Onsite garanti. I
praksis er der ingen forskel...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jens G

Dato : 10-09-05 07:02

On Fri, 09 Sep 2005 21:44:40 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Husk at vælge CAR (collect and return) i stedet for Onsite garanti. I
>praksis er der ingen forskel...

Men kan onboard grafikken klare CS og Sims2 tilfredsstillende?

De benchmarks jeg har set med Intel Extreme Graphics 2 har ligget ret
dårligt, også set i forhold til andre nyere integrerede grafikkort.

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1409455,00.asp

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.