Socket-939 og ECC RAM?
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-08-05 08:51

Jeg står for at skulle bygge en (disk)server baseret på en AMD64
processor. Oprindeligt hvade jeg tænkt mig at køre uden ECC, men en
artikel hos corsair* fik mig til at genoverveje at bruge ECC.

Det viser sig at det er kun FX-5x og Opteron 1xx processorerne der
understøtter ECC (på de alm Athlon64 er det disablet), men begge fåes
i Socket-939 udgaver. Nu har jeg så kigget lidt rundt blandt bundkort
producenterne, men synes ikke at kunne finde et bundkort som
understøtter ECC RAM, og som også helst har 8 SATA kanaler.

Hvis der er nogen som har kendskab til Socket-939 bundkort som
undersøtter ECC og helst også 8 SATA kanaler, hører jeg gerne om det.

*) http://www.corsairmicro.com/corsair/products/tech/trg-ecc.html
(artikel som enten modsiger eller undersøtter link'en modtages gerne)

Kai