Slukker selv
Fra : HB Nielsen

Dato : 27-08-05 22:23

Hejsa.

Jeg sider med en netop indkøbt og (hjemme)samlet pc:

Intel Pentium 4, 3,6ghz BOX
Asus P5LD2 mobo
200 gb maxtor sata
300 W (har også prøvet en 400W) PSU

Når jeg booter, for at instalere xp (eller køre dianose) slukker den (ca 2-5
min efter den er startet)

Kan nogen hjælpe?

HB

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-08-05 22:33

HB Nielsen wrote:

> Intel Pentium 4, 3,6ghz BOX
> 300 W (har også prøvet en 400W) PSU
> Når jeg booter, for at instalere xp (eller køre dianose) slukker den (ca 2-5
> min efter den er startet)

Hvor mange Ampere kan de PSU'er hver levere på +12V-spændingen?

Fra : HB Nielsen

Dato : 28-08-05 08:33

Hejsa

12V / 16A for dem begge

HB

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-08-05 23:11

Der er sikkert en kortslutning mellem motherboardet og kabinettet....prøv at
montere bundkortet igen og se efter at skruerne ikke sidder skævt i
hullerne..

-------------

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-08-05 23:56

"HB Nielsen" <h.b.n@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200 gb maxtor sata
> 300 W (har også prøvet en 400W) PSU
>
> Når jeg booter, for at instalere xp (eller køre dianose) slukker den (ca

Det kunne også skyldes at den ikke køler cpu.en ordentlig. Så vil den også
lukke ned. Prøv at gå i bios og se hvad temperaturen er.

Kurt

Fra : HB Nielsen

Dato : 28-08-05 08:35

Hejsa

Den svinger mellem 75-82 grader C

Det er for meget kan jeg godt se, men skulle en boxet blæser ikke kunne køle
den nok?

HB

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-08-05 08:51

HB Nielsen wrote:

> Den svinger mellem 75-82 grader C
>
> Det er for meget kan jeg godt se, men skulle en boxet blæser ikke kunne køle
> den nok?

Det kommer an på, hvor god gennemtræk der er i kabinettet - hvor mange
blæsere er der i det?

Fra : HB Nielsen

Dato : 28-08-05 09:06

> Det kommer an på, hvor god gennemtræk der er i kabinettet - hvor mange
> blæsere er der i det?

Der er CPU, og en 80mm

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-08-05 09:29

HB Nielsen wrote:
> "Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er CPU, og en 80mm

Det er IKKE nok.
Sæt 3 mere i, så begynder det at ligne noget - hvis der altså er så
mange huller i kabinettet til blæsere, ellers hedder det 'nyt
kabinet'. (eller sælge den, og købe AMD-CPU og bundkort istedet)
Hvad er dit nuværende kabinet? (mærke+modelnr)
Hvor er den 80 mm blæser, du nævner?

Det var ikke for sjov, at Intel designede BTX-formatet (som ser ud til
at være en dødfødt standard) for kabinetter til deres P4 Prescott.

Fra : HB Nielsen

Dato : 28-08-05 10:00

> [...]
>
> Det var ikke for sjov, at Intel designede BTX-formatet (som ser ud til at
> være en dødfødt standard) for kabinetter til deres P4 Prescott.

Der er plas til en mere, som er på vej i.
Der er en Codegen ATX miditower
"Købe en ny CPU..... den er fra igår....

HB

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-08-05 10:17

HB Nielsen wrote:

> Der er plas til en mere, som er på vej i.
> Der er en Codegen ATX miditower
> "Købe en ny CPU..... den er fra igår

Ja, men den bruger lige så mange eller flere Watt end de fleste
CRT-computerskærme.

Det er temmelig meget varmeeffekt at presse ned i så lille en
processor-kerne, så der er brug for ret voldsom køling til den.

Det kommer også til at kunne ses på el-regningen, hvis man har den
kørende mange timer hver dag.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 28-08-05 11:13

Du har ikke pillet det køletaste der sad på CPUen af, eller smurt mere på?
Har du vendt køleblokken rigtigt?

Mvh Sid

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-08-05 22:00

> [...]
> Hejsa
>
> Den svinger mellem 75-82 grader C
>
> Det er for meget kan jeg godt se, men skulle en boxet blæser ikke kunne

Jo, det skulle den vel kunne. Ihvertfald er det alt for meget, og når du
begynder at installere, vil den blive belastet, hvilket den stort set ikke
er, når du er i bios, så der vil temperaturen stige yderligere.
Så for mig er der ingen tvivl. Du skal have den temperatur ned. Det virker
som om, at køleren enten ikke har ordentligt kontakt, eller også mangler der
kølepasta.

Kurt