PIXMANIA.com ????
Fra : Jim

Dato : 26-08-05 18:10

Hej igen NG.

Jeg ville høre om nogen af jer har erfaringer med
www.PixMania.com
Hvad enten de måtte være gode eller dårlige.

Eller er der nogen af jer der har et bedre alternativ til køb af dvd optager
?

Håber i kan hjælpe

Hilsen Jim

Fra : Willi Rouainia

Dato : 26-08-05 18:35

Eneste jeg kan sige om dem er at jeg køre med MANGE af deres pakker via
Fotovista

så umiddelbart tror jeg det er et meget pålideligt selskab

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 20:44

Købte engang (for et par år siden) et videokamera.
Jeg bestilte kameraet kort tid før min sommerferie, men det var desværre i
restordre med forventet levering midt i min ferie, hvor jeg jo ikke var
hjemme og kunne modtage det.
Jeg skrev til dem om problemet og de svarede at de ville "gemme" et kamera
til mig og når jeg var hjemme igen kunne jeg skrive tilbage til dem, så
ville de sende det med det samme.
Det fungerede som det skulle og pakken kom med UPS et par dage efter jeg
havde skrevet til dem.
Kameraet virker stadig, så jeg har ikke handlet med dem siden.
Det er også blevet mere almindeligt med nethandel herhjemme, så priserne er
presset lidt mere end de var dengang og fragten er som regel noget billigere
når varen bestilles fra en dansk netbutik.

Mvh. Per.

Fra : pellegoeg@gmail.com

Dato : 26-08-05 23:22

Hej!

Jim wrote:
> Hej igen NG.
>
> Jeg ville høre om nogen af jer har erfaringer med
> www.PixMania.com
> Hvad enten de måtte være gode eller dårlige.

Vil ikke skrive hele forløbet igen, men har skrevet lidt på
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=9894&fid=1 om mit
oplevelse med et Nikon D70.

Skal dog siges (folk læser ikke det hele!) at der var en utrolig god
og hurtig service ved køb af kameraet, men så heller ikke længere
end det!

> Eller er der nogen af jer der har et bedre alternativ til køb af dvd optager
> ?

Kender ikke så meget til steder for køb af dvd optagere, men kan
anbefale KISS dp-558 harddisk optager, der er dog ikke dvdbrænder i.

> Håber i kan hjælpe
>
> Hilsen Jim

Håber du kan bruge det til noget...

Venligst
Pelle

Fra : peter hansen

Dato : 28-08-05 00:47

"Jim" <MigSelv_6@msn.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad enten de måtte være gode eller dårlige.
>
> Eller er der nogen af jer der har et bedre alternativ til køb af dvd

Jeg købte en Sony Minidisc i deres franske afdeling og sparede en del
penge - omkring 1000 kroner så vidt jeg husker... leveringen var lidt
langsom men sådan er det vel når det kommer ude fra :) - jeg er glad og
tilfreds og kunne sagtens finde på at gøre det igen egentlig :P

// Peter

Fra : Pico

Dato : 28-08-05 21:28

peter hansen wrote:
> "Jim" <MigSelv_6@msn.dk> wrote in message

Jeg købte en 19" skærm hos dem i sidste uge, jeg bestilte sent torsdag
aften og betalte med Visa kort. Desvære fik de ikke bekræftigelse på
betalingen om fredagen, først om mandagen. Så sendte de også skærmen fra
Frankrig og den kom her tirsdag formidag. Jeg havde hele tiden mulighed
for at følgeforløbet på nettet. Alt klappede fint.
Pico

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-09-05 15:15

"Jim" <MigSelv_6@msn.dk> wrote

> Jeg ville høre om nogen af jer har erfaringer med
> www.PixMania.com
> Hvad enten de måtte være gode eller dårlige.

Deres priser plejer at være ret ok, men deres efterservice stinker.
Jeg er for tiden i gang med en sag hos dem.

Jeg købte et T1 kamera for mere end et år siden hos dem. Fokuseringen
gik i stykker og jeg sendte det ned til reparation (> 200,- i porto).

De sendte det videre til Sony, som meldte at det havde været udsat
for stød. Hvis vi regner "Faldet ud af lommen og ned på trægulv, mens
jeg sad i en stol" for stød, så har de ret - der var nu ingen
skrammer på det og jeg kan se på nettet at jeg ikke er den eneste med
det problem. De vil reparere det for ca. 2600,-. Et nyt kamera af
samme slags koster 2500,-.

Jeg fik skriftligt muligheden for at betale de 2600,- for reparation
eller 320,- i undersøgelsesgebyr og ellers få mit kamera tilbage. Det
er så her det sjove starter.

Mailen med mine muligheder var delvist på fransk, et sprog jeg og min
nærmeste omgangskreds ikke behersker. Jeg sendte en mail og bad om en
engelsk version i stedet. Mailen bouncede med et "Denne emailadresse
benyttes ikke mere, brug webinterface eller telefon i stedet". Det er
den emailadresse, de angiver flere steder på deres site.

Kontakt gennem web fik dem til at sende en ny kopi af den mail jeg
allerede havde modtaget. Stadig delvist på fransk.

Videre kontakt gennem web afslørede at de ikke kan overskue mere end
ét spørgsmål ad gangen, at man ikke kan få en virkende emailadresse
at vide og at de ikke kan finde ud af andet end at henvise til deres
supporttelefon, når det gælder konkrete sager.

Telefonisk kontakt til deres support (vi er nu oppe på tre forsøg
gennem web og tredje telefonopringning til dem) gav en mumlende
engelsktalende person, der forklarede at jeg kunne lade være med at
sende penge (så ville de beholde kameraet) eller sende pengene som
check til en fransk adresse (nej, jeg kunne ikke betale pr. web).
Han kunne ikke udtale sig specifikt om detaljerne ved dette (det var
den del, der stod på fransk).

Han betegnede min sag som "Very complex", ville undersøge videre og
derefter kontakte mig. Han prøvede også at sige jeg skulle svare på
deres mail (som har en ikke-virkende returadresse) og ellers henvise
til deres websupport, hvilket udløste et kortvarigt møgfald fra mig.

Så der står jeg nu. Jeg har opgivet at kæmpe mod Sonys beslutning og
vil egentlig bare gerne betale de 320,- så jeg kan skille kameraet ad
og måske sælge cradlen og batteriet. Men jeg ved endnu ikke hvordan
jeg får betalt og skal åbenbart kæmpe for at få det at vide.