Ram
Fra : jane

Dato : 25-08-05 18:08

Mit bundkort er et "Abit NF7-S 2.0 Socket A, og det understøtter op til
3GB PC2700 DDR SDRAm, eller 2GB PC 3200

Der er 3 steder jeg kan sætte ramen i (sokler) kaldet DIMM1+DIMM2+DIMM3

Jeg har nu 2x512MB 333MHz DDR PC2700 Kingston ram isat DIMM1 og i DIMM2
og alt funger perfekt.

I manualen til bundkortet står der følgende.
"We sugest you install SDRAM mondules from DIMM3 to DIMM1 sockets in
order"

Jeg prøvede så i dag at flytte rammen fra DIMM1 til DIMM3, sådan at
ramblokkene er monteret i DIMM2 + DIMM3, men da jeg startede computeren
kom der en høj bibbb tone og jeg måtte slukke på kontakten.
Jeg flyttede dem så tilbage igen og alt virkede igen.

Er der nogen som kan fortælle mig, hvorfor det ikke virkede da jeg
flyttede rammen?

Jeg flyttede dem blot for at prøve, da jeg påtænker at købe 1GB ram mere
til den sidste sokkel.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Renè H

Dato : 25-08-05 18:47

min logik siger mig at hvis det virker .så lad det være som det er.
men lige i dit tilfælde ved jeg ikke.