USB test
Fra : Rick

Dato : 22-08-05 23:07

Hej i Gruppen,

Findes der et testprogram, der kan sige, om man har USB 2.0 eller USB 1.1 i
sin computer?
Jeg overvejer at købe en ekstern harddisk, men har ikke så meget lyst til at
købe en, hvis det går for langsomt.

- rick -

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-08-05 00:11

On Tue, 23 Aug 2005 00:06:38 +0200, "Rick" <rickcool22@hotmail.com>
wrote:

>Hej i Gruppen,
>
>Findes der et testprogram, der kan sige, om man har USB 2.0 eller USB 1.1 i
>sin computer?

Jeg tror everest kan, men jeg er ikke 100% sikker:

http://www.lavalys.com/

Ellers mener jeg det står i din BIOS.

Fra : Rick

Dato : 22-08-05 23:45

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror everest kan, men jeg er ikke 100% sikker:
>
> http://www.lavalys.com/
>
> Ellers mener jeg det står i din BIOS.

Jeg har netop prøvet everest, men det ser ikke rigtig ud til at stå nogle
steder.
Min BIOS i computeren er meget sparsom på informationer. Jeg kan kun
indstille lidt password og bootup-devices.
Computeren er en bærbar Compaq Armada M700 med en 850MHz processor. Jeg har
købt den brugt, så derfor har jeg ikke nogen brugsanvisning. Jeg kunne hente
en på hp's hjemmeside, men den fortæller ikke noget om det heller.

- rick -

Fra : Thomas G

Dato : 23-08-05 06:44

> [...]
> hente
> en på hp's hjemmeside, men den fortæller ikke noget om det heller.

Det er USB 1.1

http://www.dealtime.co.uk/xPP-PC_Laptops--7083_pentium_iii-compaq~PG-10
http://www.dealtime.co.uk/xPF-Compaq_Refurbished_PIII_700_COMPAQ_256_12_DVD_56K_Item_M

Google er din ven (søgte på ... Compaq Armada M700 850 usb 1.1 ... )

Ved godt at den jeg har fundet har en 1 Ghz processer men det gør det ikke
bedre for dig

hilsen Thomas G

Fra : Rick

Dato : 23-08-05 14:33

"Thomas G" <thgo*1*@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Google er din ven (søgte på ... Compaq Armada M700 850 usb 1.1 ... )

Det er rigtigt. Jeg havde også googlet forinden, men erstatter man 1.1 i
søgningen med 2.0, dukker der lige så mange resultater op i google. Men det
tyder også på at 1.1 dukker op i flere sammenhænge med min computer.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-05 18:56

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> tyder også på at 1.1 dukker op i flere sammenhænge med min computer.

Det ikke bare tyder på 1.1, det er 1.1.
Jeg har haft fat i flere af netop denne bærbare pc, og det var med usb 1.1

Kurt

Fra : Peter T.

Dato : 23-08-05 20:49

Rick ristede følgende runer:

> [...]
> 1.1 i søgningen med 2.0, dukker der lige så mange resultater op i
> google. Men det tyder også på at 1.1 dukker op i flere sammenhænge

USB er for viderekomne. Der er (og var) USB1.0, USB1.1 og to versioner
af 2.0. USB1.1 er lig USB2 fullspeed (12mbit) og USB2 highspeed er
480mbit. <http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm>

--
Peter T.

ham med signaturen...

Fra : Lars HT

Dato : 23-08-05 07:03

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sin computer?
> Jeg overvejer at købe en ekstern harddisk, men har ikke så meget lyst til

En simpel test er at forbinde noget usb2-udstyr. Er PC'ens usb version 1.1
kommer XP med en besked om at "this device could run faster" - eller noget i
den retning!

Lars