Mini-ITX - hvilket kabinetter passer herti~
Fra : Grinz

Dato : 22-08-05 21:28

Er det korrekt at micro-atx, flex-atx og andre ATX formatter vil kunne
understøtte et mini-itx bundkort?

Og hva så med strømforsyningen?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-08-05 14:02

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> wrote:

>Er det korrekt at micro-atx, flex-atx og andre ATX formatter vil kunne
>understøtte et mini-itx bundkort?

Det tvivler jeg stærkt på...

Men du kan jo spørge www.shg.dk - de har stor erfaring med mini-itx...

<mlr>

Fra : JK

Dato : 24-08-05 07:53

On Mon, 22 Aug 2005 22:27:33 +0200, "Grinz" <agaaga@hotmail.com>
wrote:

>Er det korrekt at micro-atx, flex-atx og andre ATX formatter vil kunne
>understøtte et mini-itx bundkort?
>
>Og hva så med strømforsyningen?

Altså jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du vil putte et lille ITX
bundkort i et større kabinet.

De Flex-atx bundkort jeg har set er med alm. atx-strømforsyningsstik,
dvs. 20 poler i atx. Så der er ingen forskel med power-switch, power
off og standby. Flex-atx er lidt mindre end micro-atx og
strømforsyning var for mine på kun 90 W (IBM).

Men der er forresten noget med en spænding de ikke bruger (vistnok
minus 5 volt). Men det skulle ikke betyde noget hvis den spænding er i
stikket.
http://www.danbit.dk/produkter/2004.phtml

mvh

John

Fra : Grinz

Dato : 24-08-05 18:36

Tja mysteriet er opklaret.

Mini-ITX er kompatibelt med alt indtil ATX fra et mobo synspunkt. Dvs. at
mini-itx skruerne og PSU er genbrug af ATX familien/standarden, hvilket jo
også giver menning.

Mvh. de egentligt kabinetter, skal man dog være opmærksom på at PCI raiser
fra tid til anden kan give problemer.

Mit kort (mini-itx) sidder netop nu i et fjernt hjørne at et SilverStone
LC10M og det er ret grineren med sådanne et lille kort. PSU er en 420W fra
thermaltake og dette giver heller ingen problemer.

Men tak for hjælpen.

Fra : Grinz

Dato : 24-08-05 20:20

Mente selvfølgeligt SKRUEHULLER :P