Hjælp - maskinen starter..
Fra : Andreas

Dato : 21-08-05 11:08

Hej

Jeg håber, der her blandt læserne gemmer sig et svar på et helt
uoverskueligt problem. Problemet er en ny maskine, som jeg har bygget til
genboen - den starter umotiveret!

Maskinen er i sin nuværende konfiguration en P4 3.2 ghz på et MSI 915P
bundkort, 1 gb DDR2 dual-ram, 250 gb Seagate Sata hardisk samt et Radeon
X700 grafikkort.

Såvel bundkort (24 pins) som strømforsyning (24 pins) er udskiftet til andre
fabrikater, men alligevel er der noget der tricker maskinen. Maskinen er på
netværk, men alle wake's er slået fra. Når maskinen befinder sig hos mig,
sker der absolut ingenting, så jeg aner ikke mine levende råd.

M.v.h.

Andreas

Fra : Jens G

Dato : 21-08-05 12:03

On Sun, 21 Aug 2005 12:07:51 +0200, "Andreas" <Andreasfjern@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Maskinen er i sin nuværende konfiguration en P4 3.2 ghz på et MSI 915P
>bundkort, 1 gb DDR2 dual-ram, 250 gb Seagate Sata hardisk samt et Radeon

Hvis det ikke lykkes dig at få et svar her, kan du måske prøve at
stille spørgsmålet i:
http://forum.msi.com.tw/index.php?board=10.0

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Marty

Dato : 21-08-05 12:23

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke lykkes dig at få et svar her, kan du måske prøve at
> [...]

Det lyder som om PC'en er sat til 'WakeUp' enten via. LAN eller modem. Det
skal rettes i bios så pc'en ikke starter hvis feks telefonen ringer på en
modemforbindelse.

Mvh Marty

Fra : MN

Dato : 21-08-05 13:59

"Marty" <martymail@hotmail-remove-.com> wrote in message
> [...]
> Det
> skal rettes i bios så pc'en ikke starter hvis feks telefonen ringer på

Jens har vist ikke problemer.

Mogens

Fra : Marty

Dato : 22-08-05 12:12

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-08-05 19:14

Andreas wrote:
> Problemet er en ny maskine, som jeg har
> bygget til genboen - den starter umotiveret!
> Når maskinen befinder sig hos mig, sker der absolut
> ingenting, så jeg aner ikke mine levende råd.

Prøv andre stikkontakter i huset og tjek for kortslutninger
mellem bundkortet og afstandsstykkerne... Gør maskinen det også
vist alle delene ligger på et bord istedet for at sidde i
kabinettet?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund