USB pen og forskellige filsystemer
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-08-05 07:33

Hej

Jeg har en 1gb discount usb-pen. Jeg bruger den dels på arbejdet og dels i
hjemmet. Begge steder på windows xp pro maskiner, og begge steder med ntfs.

Problemet er, at den beder om at bliver formatteret derhjemme. Når jeg har
formatteret den, kan jeg overføre filer. Hvis jeg så efterfølgende smider
den i maskinen på arbejdet, så beder den også om at bliver formatteret.
Hvis jeg gør dette, kan jeg smide filer på den på arbejdet. Men problemet
starter igen, så snart jeg vil se filerne derhjemme.

Idéer?
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-05 13:03

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en 1gb discount usb-pen. Jeg bruger den dels på arbejdet og dels i
> hjemmet. Begge steder på windows xp pro maskiner, og begge steder med
> ntfs.
++++++++++++++++++++++++
Det er forkert at formattere med NTFS.IMHO.
Du skal formattere med FAT32.
Ser ud som om NTFS er linket til den maskine de kommer fra-ikke?!
Det er en slags databasefilsystem NTFS som jeg forstår det.
Fat er bare nogle anonyme "lagkagesnitter".
Er du i familie med blikkenslageren "Milton Dudek?".

Hilsen
Jens

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-08-05 13:33

[...]

> ++++++++++++++++++++++++
> Det er forkert at formattere med NTFS.IMHO.
> Du skal formattere med FAT32.

hov, jeg har ikke sagt, at usb-pennen er formatteret som ntfs.. den er
formatteret som fat32.. det er begge pc'ere, der er formatteret som ntfs..

[...]

> Er du i familie med blikkenslageren "Milton Dudek?".

ehm.. pas.. er i familie med en kim, birger og anita dudek på sjælland..
ehm.. og så en del heromkring vejle området..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Rado

Dato : 19-08-05 15:06

On Fri, 19 Aug 2005 08:32:40 +0200, Bo Kamp Dudek
<bo@familiendudek.dk> wrote:

> [...]
>Hvis jeg gør dette, kan jeg smide filer på den på arbejdet. Men problemet
>starter igen, så snart jeg vil se filerne derhjemme.

Kunne det tænkes at dit firma har installeret et eller andet
sikkerhedshalløj så man ikke kan overføre filer til/fra deres system?
Måske noget for brugeren usynlig kryptering?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-08-05 19:55

[...]

> Kunne det tænkes at dit firma har installeret et eller andet
> sikkerhedshalløj så man ikke kan overføre filer til/fra deres system?
> Måske noget for brugeren usynlig kryptering?

på ingen måde.. 100% sikker!

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 22-08-05 08:04

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> Hvis jeg gør dette, kan jeg smide filer på den på arbejdet. Men problemet
> starter igen, så snart jeg vil se filerne derhjemme.

Det har jeg oplevet flere gange.
Problemet opstår når man tager USB-pennen ud af stikket, FØR maskinen
har skrevet cachen ned. På den måde smadrer man FAT-tabellen.

Du skal følge den korrekte procedure med at vælge "sikker fjernelse...."
. Når så systemet siger at du kan fjerne udstyret, kan du roligt tage
din usb-pen ud. Og den skulle så kunne bruges i andre maskiner også.

Ellers også er det bare en skod-pen som er defekt....

/Flemming

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-08-05 07:12

[...]

> Du skal følge den korrekte procedure med at vælge "sikker fjernelse...."
> . Når så systemet siger at du kan fjerne udstyret, kan du roligt tage
> din usb-pen ud. Og den skulle så kunne bruges i andre maskiner også.

jeg kan selvfølgelig teste med denne metode, men den er langtfra optimalt..
jeg har samme problem med min iPod som også skal have en 'sikker fjernelse'
for at den ikke crasher.. skod, at man ikke kan lave det lettere..

[...]

> Ellers også er det bare en skod-pen som er defekt....

kunne jo være, men vil gerne gøre mit til at teste, at det faktisk ER
pennen, den er gal med, inden jeg bruger porto på at sende den retur..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
W. www.slankogrask.dk