Længde af USB-kabel til printer?
Fra : Pipeline

Dato : 18-08-05 12:31

Jeg har en printer og en flatbedscanner (begge tilsluttet via USB2), som jeg
gerne vil have ind i et skab. Men er der nogen grænse for længden af kablet?
Det ville i givet fald blive en 5-6 meter.
MVH
Pipeline

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 18-08-05 12:44

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gerne vil have ind i et skab. Men er der nogen grænse for længden af
> kablet? Det ville i givet fald blive en 5-6 meter.

Man plejer at sige ca. 5 meter, at længere kabler også vil virke kan man
ikke rigtig forudsige, men jeg vil ikke mene at 1m ekstra skulle give nogle
problemer.

Fra : Max

Dato : 18-08-05 12:48

Hej

> gerne vil have ind i et skab. Men er der nogen grænse for længden af
kablet?
> Det ville i givet fald blive en 5-6 meter.

Ved USB er max 5 meter.

Mvh Max

Fra : Pipeline

Dato : 18-08-05 13:21

> Ved USB er max 5 meter.
>
> Mvh Max

Ved nærmere opmåling viser det sig at 5 meter er nok.
Tak for hjælpen begge to.

Fra : Esben

Dato : 18-08-05 16:32

> Hej

> kablet?
>
> Ved USB er max 5 meter.

Enkelte printerfabrikanter anbefaler dog max 3, selv om det som oftest
virker med et 5 meter kabel.

--
Esben

Fra : Peter Martinsen

Dato : 18-08-05 17:17

Er Max 5 meter - du er godt nok høj !

73

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-08-05 22:11

> [...]
> jeg gerne vil have ind i et skab. Men er der nogen grænse for længden af
> kablet? Det ville i givet fald blive en 5-6 meter.

Jeg kører med 3+2 meter til min HP multifunktionsprinter (PSC 1610). Det
fungerer fint.

Ellers kan du overveje en netværksrouter med indbygget
printer/scanner-switch, måske?

Mvh.

Kasper

Fra : Max

Dato : 19-08-05 08:34

Hej

> Ellers kan du overveje en netværksrouter med indbygget
> printer/scanner-switch, måske?

Eller bare et aktivt USB forlængerkabel.

Mvh Max