Bånd til computer.
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 17-08-05 20:43

Jeg har en stak gamle kassette bånd jeg gerne ville have lagt over på min
computer. Jeg ved jeg kan optage dem over igennem mit anlæg (hvis jeg altså
have det) men jeg har set et amerikansk firma der sælger et drev til at
sætte i computeren.

Nogen der kender et firma her i DK der forhandler sådan noget?

Monty

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-08-05 20:58

Monty (7000) wrote:
> [...]
> sætte i computeren.
>
> Nogen der kender et firma her i DK der forhandler sådan noget?

Kender ik lige nogen forhandlere i DK men IMHO er det noget underligt
noget at sælge... Sæt et kabel mellem linje eller hovedtelefonudgangne
på en båndoptager og ind i lydkortet, og så optag via Cool Edit eller
Nero Wave Editor eller hvad den hedder... spørg evt i dk.teknik.lyd

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 11:02

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> på en båndoptager og ind i lydkortet, og så optag via Cool Edit eller
> Nero Wave Editor eller hvad den hedder... spørg evt i dk.teknik.lyd

Hvis båndafspilleren kun har hovedtelefonudgang, så skal der skrues meget
ned for den, ellers bliver lyden let forvrænget.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Max

Dato : 18-08-05 12:58

Hej Monty

> Nogen der kender et firma her i DK der forhandler sådan noget?

Nej, men du kan få en Plusdeck 2 i tyskland hos
www.conrad.de varenummer 994735 koster 130 EU.

Mvh Max