lige et par spørgsmål... ( MSI K8N Neo2 Pl~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-08-05 22:25

Vil nogen forklare mig lidt om RAID?

Jeg har 1x512 mb pc3200 ram og vil gerne have endnu 1x512, så jeg får 1 gb
ram i maskinen (har jeg osse nu - men kører kun PC2100, da kun de 512 er
PC3200) - kan jeg købe hvad som helst og få dem til at køre sammen, eller
hvordan fungerer det?

jeg har 2 diske - 1 ata100 og 1 ata133 - seagate og maxtor.

sata er vel et helt andet koncept og kræver helt nye diske hvis jeg har
forstået det korrekt?

kan jeg bruge mine gamle ata diske og samtidig have sata diske i og udnytte
deres hastighed? - er sata noget med 2 diske der kører sammen eller det bare
hurtigere ata diske - groft sagt?

forklar endelig så meget i gider - jeg overvejer dette kort fremfor nyere
modeller - dels for at genbruge mit radeon 9600XT som jeg stadig er tilfreds
med - med en 64bit cpu tror jeg kortet kan lidt endnu.

jeg har læænge udsat at opgradere fordi jeg ikke spiller overdrevet meget -
og faktisk er det først nu efter at have spillet den nye F.E.A.R. demo at
jeg igen er begyndt at tænke i de baner - men savner viden om diskene og
rammene og hvad jeg kan bruge og hvad jeg skal købe.

håber på nogenlunde følgende setup:

athlon 64 3400+ eller 3500
MSI K8N Neo2 Platinum
2x512 pc 3200 (som gerne skal arbejde maksimalt sammen)
sata måske?
og genbruge mit 9600XT

hvad kan i give af gode råd?

på forhånd tak!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Johan Andersen

Dato : 18-08-05 08:27

sniper_Nolight wrote:

> hvad kan i give af gode råd?

At man ikke poster det samme indlæg i flere grupper!
Der er jo ingen, der ønsker at bruge tid på at skrive et svar, hvis der
allerede er svaret et andet sted.

Mvh
Johan

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-08-05 16:43

> At man ikke poster det samme indlæg i flere grupper!
> Der er jo ingen, der ønsker at bruge tid på at skrive et svar, hvis der
> allerede er svaret et andet sted.

jeg var i tvivl om hvor spørgsmålet hørte hjemme - bundkort eller diske. Jeg
har dog fået dit svar og tak for det.

Fra : Johan Andersen

Dato : 18-08-05 22:31

sniper_Nolight wrote:

> jeg var i tvivl om hvor spørgsmålet hørte hjemme - bundkort eller diske. Jeg
> har dog fået dit svar og tak for det.

Velbekomme!
I det tilælde er det bedre at krydsposte.
Hvis man krydsposter til to grupper, i stedet for at sende to seperate
indlæg, så har man den fordel, at evt. svar normalt også vil blive sendt
til begge grupper, så alle kan se svarene. Afhængigt af, hvordan tråden
udvikler sig, kan man så vælge blot at lade den gro videre i den ene
gruppe.

Mvh
Johan

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-08-05 13:32

> [...]
> til begge grupper, så alle kan se svarene. Afhængigt af, hvordan tråden
> udvikler sig, kan man så vælge blot at lade den gro videre i den ene

jeg må med skam erkende at jeg aldrig har fået sat mig ind i alt det FUT
halløj etc.... *rødme*