Printer
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 15-08-05 09:50

Hej NG.

Jeg er ikke sikker på at det er den rigtige gruppe at spørge i. men nu
prøver jeg.

Sagen er den, at jeg har fået ansvaret over 2 computer og én printer.
Det nemmeste ville selvfølgelig være at købe endnu en printer. men det
er desværre blevet afslået fordi vores "edb-konto" p.t. køre med et
lille underskud.
Nu er mit spørgsmål. Hvordan er det nu lige at man gør for at koble de
2 computere til den samme printer.

Med venlig hilsen
Karsten Nielsen

http://hjem.get2net.dk/Pallesen

Fra : Richard Thune

Dato : 15-08-05 10:05

"Karsten Nielsen" <pallesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille underskud.
> Nu er mit spørgsmål. Hvordan er det nu lige at man gør for at koble de

Mener du delt over netværk?
Det er nok den eneste mulighed da alt andet nok vil være dyrere end en
printer til.
RT

Fra : Holst

Dato : 15-08-05 10:20

Karsten Nielsen wrote:

> [...]
> lille underskud.
> Nu er mit spørgsmål. Hvordan er det nu lige at man gør for at koble de

I gamle dage kunne man i hvert fald købe sådan en switchbox, hvorigennem
to eller flere computeren kunne tilsluttes én printer, og man kunne så
skifte mellem, hvilken computer der var tilsluttet printeren.

Mon ikke man kan få lignende i dag.

Nu nævner du jo intet om printeren og tilslutninger.

Min ene printer har f.eks. to parallelporte, vist én AppleTalk-port og
en IR-port, så den kan samtidig servicere fire computere. Den skulle
også kunne udvides til at være en netværksprinter.

Min anden printer har én parallelport og én USB-port, så den kan klare
to computere samtidig.

Min tredje printer har én USB-port og en netværksport, så den kan
tilsluttes som netværksprinter og derved servicere mange computere.

Nu ved jeg ikke, hvad jeres udskriftsbehov er, men i dag kan man få
laserprintere ganske billigt. En s/h laserprinter kan fås for under 1000
kr., og en farvelaserprinter kan fås for under 3000 kr. Om de er for
"dårlige" til jeres behov, ved jeg naturligvis ikke. Men medmindre du
ikke har andet at lave, så skal der såmænd ikke bruges mange timers
arbejde på projektet og indkøb af eventuelle switchboxe og kabler,
førend det var billigere at købe en ny printer i den billige ende.

Fra : Esben

Dato : 15-08-05 16:44

> [...]
> lille underskud.
> Nu er mit spørgsmål. Hvordan er det nu lige at man gør for at koble de

Hvis der er netværk mellem de to PC'er, vil det nemmeste og billigste være
at installere printeren på den ene PC, og dele printeren, så den anden PC
kan bruge den. Afhængigt af brugsmønstret kan dette dog være
uhensigtsmæssigt.

--
Esbenn