Scanner - hvad skal man købe ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 12-08-05 22:30

Hej,

Jeg overvejer at udskifte min Agfa scanner ... Egentlig kører den meget
godt, men har et seriøst problem med at scanne sorte, blanke overflader (det
er som om der er nogle plamager i det scannede billede).. Bruger-fladen til
TWAIN inputtet på Agfa'en synes jeg godt om, og vil gerne have noget, hvor
jeg har de samme muligheder for at styre kontrast, brightness, opløsning
etc.....

Jeg har tidligere prøvet at have fat i en HP - men deres TWAIN interface
var helt til rotterne (sammenlignet med Agfa's)...

Hvad er der så af muligheder (hvis man maks vil lægge en 5-600 kroner til en
anden scanner) ?? Jvf. edbpriser åbenbart kun Canon og Mustek .. Men hvordan
er brugerfladen på deres TWAIN-driver ? Og er kvaliteten af det scannede ok
??

/Brian

Fra : Max

Dato : 12-08-05 23:02

Hej Brian

> anden scanner) ?? Jvf. edbpriser åbenbart kun Canon og Mustek .. Men
hvordan
> er brugerfladen på deres TWAIN-driver ? Og er kvaliteten af det scannede
ok

Epson Perfection serien, har selv en 1670 og er meget glad for den.
Mener at Twani interfacet er rigtigt godt at gå til, ligeledes er det
muligt at definere nogle knapper på fronten til opgaver som Fax,
scan til web og lignende. Twain interfacet kan indstilles således
at den åbner med nøjagtig de samme indstillinger som du brugte
sidst, en feature jeg kan lide.

Mvh Max

Fra : Eh-Fniller

Dato : 13-08-05 07:24

Max wrote:
> [...]
> scan til web og lignende. Twain interfacet kan indstilles således
> at den åbner med nøjagtig de samme indstillinger som du brugte

Jeg kan så godt anbefale Canon.
Efter at have prøvetmine forældres Agfa scanner var
der ikke nogen tvivl ang valget.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-08-05 16:38

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message

> Jeg kan så godt anbefale Canon.
> Efter at have prøvetmine forældres Agfa scanner var
> der ikke nogen tvivl ang valget.

Hvordan har disse scannere det med reflekterende overflader (sølv, guld) ? -
Bliver det så sort, gråt, gulligt - eller hvordan ?

/Brian