XP får mit Olympus kamera til at gå ned
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-08-05 23:37

Mit Olympus kamera er begydt går ned (og fryse), når jeg sætter USB-kablet
fra min computer i den.
Selv efter at have fjernet USB-kablet igen, kan kameraet intet (hverken vise
billeder på kameraet eller tage billeder), før jeg tager batterierne ud og
sætter dem i igen.

Kameraet kan sættes til anden computer uden problemer.

Et andet kamera næsten magen til kan sætte på USB-kablet uden problemer.

Andre ting virker, når jeg sætter det på USB-portene på min computer.

Hvad kan være galt?

vh
Michael Kristensen

Fra : Ricko.

Dato : 12-08-05 08:22

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et andet kamera næsten magen til kan sætte på USB-kablet uden problemer.
>
> Andre ting virker, når jeg sætter det på USB-portene på min computer.

Prøv at slette driveren til kameraet og så ind med den igen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-08-05 09:44

> Prøv at slette driveren til kameraet og så ind med den igen

Der er ikke nogen driver til kameraet. I følge Olympus bruger kameraet en
teknik, der understøttes direkte af XP, sådan man ikke behøver en driver.
Kun hvis man kører Win98 skal man bruge driveren.

vh
Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 10:41

Michael Kristensen wrote:

> [...]
> teknik, der understøttes direkte af XP, sådan man ikke behøver en driver.
> Kun hvis man kører Win98 skal man bruge driveren.

prøv at sætte kameraet til at kører PTP usb mode istedet for den std. de
fleste kamera'er bruger fra fabrikken (kan ikke huske hvad det hedder pt.)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-08-05 11:27

> prøv at sætte kameraet til at kører PTP usb mode istedet for den std. de
> fleste kamera'er bruger fra fabrikken (kan ikke huske hvad det hedder pt.)

Jeg kan ikke finde noget i menuer på kameraet der hedder det. Det tætteste
er der, hvor jeg kan vælge mellem PAL og NTSC for tilslutning til TV.

vh
Michael Kristensen

Fra : JJ

Dato : 13-08-05 19:53

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> Der er ikke nogen driver til kameraet. I følge Olympus bruger kameraet en
> teknik, der understøttes direkte af XP, sådan man ikke behøver en driver.
> Kun hvis man kører Win98 skal man bruge driveren.

Der er rigtig at man ikke skal instalere en driver selv, når man bruger XP,
men XP instalere selv en driver første gang man tilslutter en ny USB enhed.

JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-05 19:19

Michael Kristensen wrote: