Onboard lyd eller SB live?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-08-05 11:21

Hejsa

Har lige bestilt et Asus A8N-SLI Premium og ville lige høre, hvor godt sådan
et onboard lydkort er? Jeg har et gammelt SB live 1024 player, som jeg kan
flytte med over, men vil onboard lydkortet være lige så godt? Jeg bruger kun
headset og stort set kun i spil. Jeg regner med at købe et Audigy2 senere,
når der er lidt flere penge i kassen

mvh Frank

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 11-08-05 19:02

Hej

Min erfarring med lydkortet på mit asus p5gd1 pro bundkort er 100%
posetiv... det samme gælder det lydkort der er i den maskinen der styrer
musik på mit diskotek/pub-ting...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Mads

Dato : 11-08-05 21:07

On Thu, 11 Aug 2005 12:20:51 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_stofanet.dk> wrote:

> [...]
>headset og stort set kun i spil. Jeg regner med at købe et Audigy2 senere,

Jeg kasserede mit SB Audiogy 2 kort da jeg havde samlet min nye PC som
er baseret på næsten samme bundkort som din maskine ( Asus A8N-E )
Det onboard lydkort er bare super.
Nå ja, kasserede er måske så meget sagt, men Audigy kortet samler
ihvertfald støv i en skuffe nu.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-08-05 13:35

"Mads" <Mads@invalid.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det onboard lydkort er bare super.
> Nå ja, kasserede er måske så meget sagt, men Audigy kortet samler

Ok, jeg ville ellers tro at et Audigy 2 kort klart ville være bedre end
onboard. Her tænker jeg ikke så meget på støj o.l. men f.eks. effekter i
spil og brugen af cpu'en. Jeg er dog i tvivl om mit gamle SB live ville
kunne klare det bedre en onboard.

mvh Frank