2 * pc en skærm
Fra : Gubs

Dato : 10-08-05 17:38

Hej i gruppen

Jeg ved der her i gruppen er blevet skrevet noget om at have to maskiner og
en skærm, men om jeg kan huske indlægget, nope.
Det hele drejer sig om en der har paranoia over alt det skidt der kommer med
i han mails, så nu vil han sikre sig ved at have Internet på den ene
maskine, og alt andet på den anden. Hvad er det lige han skal have fat i for
at kunne gøre dette ?

Jeg har forsøgt at komme med andre forslag, men nixen biksen, det skal være
som manden ønsker det.

Gubs

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-05 17:49

"Gubs" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med i han mails, så nu vil han sikre sig ved at have Internet på den ene
> maskine, og alt andet på den anden. Hvad er det lige han skal have fat i

Kan klare det, men der findes 100-vis af forskellige KVM switche.

> Jeg har forsøgt at komme med andre forslag, men nixen biksen, det skal
> være som manden ønsker det.

Ja, det må være meget vigtige ting han har.

> Gubs

Nicolai

Fra : Gubs

Dato : 10-08-05 20:53

> Ja, det må være meget vigtige ting han har.

> Nicolai

Tak for hjælpen

Hvad det er han har, det ved jeg ikke, men han har det vel lige som os
andre, det er møg frustrende at få al mulig skidt på maskinen sammen med alt
andet, men det er efter min mening lidt vildt at bruge to maskiner til at
forhindre det

Gubs

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-08-05 01:08

Gubs wrote:

> [...]
> andet, men det er efter min mening lidt vildt at bruge to maskiner til at

Jeg gad godt undre mig over, hvor alt det "skidt" folk får, det kommer
fra...

Jeg kører også windows, har ikke anden firewall end den i min router.
Jeg bruger firefox og thunderbird, har antivirus på min mailserver, og
klikker ikke ja til at installere browser-extensions, toolbars osv. uden
at jeg var hvad det er. Desuden kigger jeg altid efter, hvad diverse
downloadede programmer har tænkt sig at installere, INDEN jeg
installerer dem.

Og så åbner jeg selvfølgelig aldrig vedhæftede filer, hvis jeg ikke ved
hvad de indeholder, hvis de da skulle være sluppet forbi min mailservers
antivirus

Jeg kører hverken resistent antivirus eller antispyware, og har ikke
haft noget som helst af virus eller spyware på min comp i mange måneder
(scanner self. for det en gang imellem)

Så det kan sagtens lade sig gøre at undgå spyware og virus, man skal
bare bære sig fornuftigt ad og lade være med at bruge programmer, som er
en åben invitation til angreb (IE, OE)

Nåh det blev vist ret OT

Fra : Gubs

Dato : 11-08-05 05:22

> [...]
>
> Så det kan sagtens lade sig gøre at undgå spyware og virus, man skal bare
> bære sig fornuftigt ad og lade være med at bruge programmer, som er en

Jeg kunne også fortsætte i dine fodspor med at remse op hvor jeg mener det
går galt for mange, men det springer jeg over

Gubs