Modem 56 k
Fra : Pico

Dato : 10-08-05 17:39

Jeg sender denne i både dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.hardware da
det er et spørgsmål om gammeldags 56 k (v 90) modem og jeg ikke kan
finde en gruppe der omhandler modem på dansk. Riv nu ikke hovedet af mig
hvis der er en mere relevant gruppe.
En bekendt har købt en ny Pc og vil på nettet med modem , en anden
bekendt har hjulpet ham, men de kan ikke få det til at virke, de har sat
modemet i og installeret driverne, i netværksforbindelsen vises kun LAN,
som jeg over telefonen har guidet dem igennem til at disable, men ikke
andre forbindelser. Går de ind i enhåndsorienteringen under modem siger
de at det er installeret der ?
Jeg har så været så ufornuftig at love at se på det og er imellemtiden
kommet i tanke om at jeg ikke har rodet med modem i en del år, alle har
efterhånden Cable eller ADSL så min viden er nok lidt blakket
efterhånden.
Er der en der kan give en forklaring på hvad det er man skal gøre, jeg
er ikke i tvivl om at sætte op til TDC som han har i forvejen, det er
mere det praktiske med modemet

Pico

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-08-05 22:49

Pico wrote:

> Er der en der kan give en forklaring på hvad det er man skal gøre, jeg
> er ikke i tvivl om at sætte op til TDC som han har i forvejen, det er
> mere det praktiske med modemet

Klik på internet explorer ikonet, så skulle der komme en guide op.

mvh
Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-08-05 22:49

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en der kan give en forklaring på hvad det er man skal gøre, jeg er
> ikke i tvivl om at sætte op til TDC som han har i forvejen, det er mere

Kontrolpanel - Netværks og internetindstillinger

Under Telefon og modemindstillinger (ovre i venstre side) skal du
konfigurere modemet til en netværksforbindelse. Der kommer nogle dialogbokse
frem, som du nok kan finde ud af at udfylde.

Derefter skal du til

Kontrolpanel - Netværks og internetindstillinger

- Internetindstillinger - fanen Forbindelser

Der er sandsynligvis markeret ud for Ring aldrig til en forbindelse

Det skal ændres til Brug altid standardforbindelsen

Det er typisk disse steder, at det går galt.

Fordi den finder et modem, bliver det ikke konfigureret til en
internetforbindelse, og når først den har fundet en lan forbindelse
(allerede ved installationen) markerer den gerne for, at der aldrig må
ringes op, og det skal man manuelt slå til.

Kurt

Fra : Pico

Dato : 10-08-05 23:09

Kurt B. Andersen wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip

> [...]
> (allerede ved installationen) markerer den gerne for, at der aldrig må
> ringes op, og det skal man manuelt slå til.

Tak til jer, det tager jeg med på fredag når jeg skal hen til ham.
Pico