Søger en USB --> FM converter
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 07-08-05 19:19

Kan man ikke i Danmark (pga told osv) finde en USB-ting som udsender lyden
via FM så den kan modtages på en alm radio?

Jeg har næsten fundet en på ThinkGeek.com, dog er det ikke USB men et alm
jackstik til hovedtelefonudgangen. Og samtidig skal man skifte batteri i den
for hver 13 timer man bruger den
http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/64fb/

Men findes der ikke en med USB interface som kan købes i DK?

-Lasse

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-08-05 19:35

> Men findes der ikke en med USB interface som kan købes i DK?

De er ulovlige at bruge i Danmark, det kan være derfor du har svært ved at
finde en forhandler her.

Mvh Henrik

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 07-08-05 20:01

> De er ulovlige at bruge i Danmark, det kan være derfor du har svært
> ved at finde en forhandler her.

Hvad hvis jeg nu kun vil bruger den, når jeg kører på den tyske autobahn, og
vil høre musik fra min bærbar gennem mine bilhøjtalere.
Kender du så en webshop indenfor EU som sælger det?

-Lasse

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-08-05 20:53

> Hvad hvis jeg nu kun vil bruger den, når jeg kører på den tyske autobahn,
> og vil høre musik fra min bærbar gennem mine bilhøjtalere.
> Kender du så en webshop indenfor EU som sælger det?

Jeg har kun set denne, men kender hverken produktet eller forhandleren:
http://www.aqsound.com/store/dk/view_product/x/175/

Mvh Henrik

Fra : Max

Dato : 08-08-05 00:00

Hej Lasse

> Hvad hvis jeg nu kun vil bruger den, når jeg kører på den tyske autobahn,
og
> vil høre musik fra min bærbar gennem mine bilhøjtalere.

Du må heller ikke bruge den i tyskland, jeg tror faktisk
at den type sendere er ulovlige at bruge i hele EU.

Mvh Max

Fra : Brian A.

Dato : 07-08-05 21:35

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/64fb/
>
> Men findes der ikke en med USB interface som kan købes i DK?

Alternativt kan du jo købe et USB-lydkort og smide efter omtalte FM-dims...

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 07-08-05 21:59

> Alternativt kan du jo købe et USB-lydkort og smide efter omtalte
> FM-dims...

Det hjælper så ikke på batteriproblemet som er "problemet" med denne. Kan jo
nemt opsplitte mit outputsignal i 2, men at skifte batterier hver/anden dag
gider jeg ikke. Men måske man kunne fixe noget med en USBstik, så den kan få
strøm gennem computeren...

-Lasse

Fra : Henning

Dato : 08-08-05 08:07

On Sun, 7 Aug 2005 20:18:34 +0200, "Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk>
wrote:

>Kan man ikke i Danmark (pga told osv) finde en USB-ting som udsender lyden
>via FM så den kan modtages på en alm radio?

Den findes - en USB-nøgle med cigarettænderstik i den ene ende.
Senderen er så svag, at den kun lige når op til radion, som typisk
sidder lige over. Jeg ved bare ikke hvor den købes

Henning
hsb(at)image.dk