Digital pen til noteskrivning - erfaringer~
Fra : jakob

Dato : 04-08-05 16:40

Hej!

Er der nogen der har erfaringer med at anvende digitale penne sammen med
"specielt" papir til noteskrivning? Jeg blev opmærksom på muligheden da
jeg så en reklame for Oxford Easybook M3 (
http://www.bantex.com/template/t02.php?menuId=78&artsetId=3&articleId=265
), og hvis konceptet virker i praksis så tror jeg det kan gøre min
studietilværelse en del nemmere. Til formålet er der tilsyneladende 2
forsk. modeller man snakker om: Nokia SU-1B og Logitech Io2. Er der
nogen der har erfaringer med de to penne, som de vil dele?

Er der mon en anden gruppe som er smartere at spørge i?

Hilsen Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-05 16:58

"jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev

> Er der nogen der har erfaringer med at anvende digitale penne sammen med
> "specielt" papir til noteskrivning? Jeg blev opmærksom på muligheden da

Ingen erfaringer med den slags andet end min medion tegneplade/digitizer, og
det er jo ikke det, du efterlyser. Men prøv at se, hvad Aldi har på tilbud
næste onsdag, måske er det noget, du kan bruge:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Du kan jo bare købe den og så levere den tilbage, hvis du ikke er tilfreds.
Du har 14 dages ubetinget returret. Bare vær nænsom ved den og emballagen,
der kan jo være andre efter dig, som køber den. Jeg køber meget i Aldi hver
onsdag, så jeg taler af erfaring

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-05 17:00

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Du har 14 dages ubetinget returret. Bare vær nænsom ved den og emballagen,

Sludder, det er naturligvis en hel måned!

Claus

Fra : Max

Dato : 05-08-05 18:53

Hej

> det er jo ikke det, du efterlyser. Men prøv at se, hvad Aldi har på tilbud
> næste onsdag, måske er det noget, du kan bruge:
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Jeg har købt sådan nogle til ingenørene i udviklingsafdelingen, og der
bruger dem en del når de bl.a. mailer med andre om problemer.

Mvh Max

Fra : jakob

Dato : 06-08-05 07:56

Max wrote:
> Hej
> Jeg har købt sådan nogle til ingenørene i udviklingsafdelingen, og der
> bruger dem en del når de bl.a. mailer med andre om problemer.

Hej Max

Er det specifikt den model Aldi tilbyder du mener? I så fald kan du
måske hjælpe med nogle tekniske specifikationer? Som nævnt i
ovenstående, spekulerer jeg bl.a. på hvor meget indbygget hukommelse der
er i pennen/scanneren. Og hvilke muligheder der er for efterbehandling,
-f.eks. mulighed for at eksportere til et Word dokument.

Go' weekend!

/Jakob

Fra : Max

Dato : 06-08-05 09:42

Hej Jakob

> Er det specifikt den model Aldi tilbyder du mener? I så fald kan du
> måske hjælpe med nogle tekniske specifikationer? Som nævnt i

Ja, modelen er den Aldi tilbyder, men jeg ved ikke noget om
de tekniske detaljer omkring dem, men du kan læse mere her

http://www.pc-notetaker.com/?an=google-new

Mvh Max

Fra : jakob

Dato : 06-08-05 12:42

Max wrote:

> Ja, modelen er den Aldi tilbyder, men jeg ved ikke noget om
> de tekniske detaljer omkring dem, men du kan læse mere her
>
> http://www.pc-notetaker.com/?an=google-new

Tak for linket. Kan se at den version Aldi sælger ikke har noget
indbygget hukommelse, og derfor skal være sluttet til en pc mens man
bruger den...

/Jakob

Fra : Svenne Krap

Dato : 06-08-05 14:19

jakob wrote:
> Tak for linket. Kan se at den version Aldi sælger ikke har noget
> indbygget hukommelse, og derfor skal være sluttet til en pc mens man
> bruger den...

Kan det rigtigt overraske ? med risiko for at lyde kynisk:

da:
1) alt "godt" grej er dyrt (du får hvad du betaler for, det omvendte er
ikke nødvendigvis sandt!)
2) næsten alt hvad der sælges B2C (dvs. retail) er med nærmest sygeligt
fokus på pris
ergo:
3) det meste der sælges de steder er ikke "godt" (dvs. små modeller med
"vitale" funktioner manglende og typisk uden modelbetegelse, så kunderne
ikke finder ud af det før det er for sent)

Nå ja, disse varer er sikkert gode nok for de fleste - personligt køber
jeg kun grej, jeg ved hvad er. Dvs. jeg kunne aldrig finde på at købe
noget, hvor modelnummeret ikke står specificeret eller hvor man ikke kan
finde den models specs hos producenten.

Svenne

Fra : jakob

Dato : 06-08-05 20:13

Svenne Krap wrote:

> [...]
> jeg kun grej, jeg ved hvad er. Dvs. jeg kunne aldrig finde på at købe
> noget, hvor modelnummeret ikke står specificeret eller hvor man ikke kan

Hej Svenne
Som skrevet andetsteds så kom det ikke bag på mig som sådan.. Men jeg
har for det første ikke noget kendskab til markedet for digitale penne,
og for det andet har jeg ingen erfaringer med at købe elektronisk grej
(eller noget andet for den sags skyld) i Aldi. Men jeg har jo hørt om
hvordan Aldi (og andre) nogen gange er i stand til at presse prisen
voldsomt bl.a. fordi de køber ind i koloenorme mængder.

Når det er sagt så har jeg det nok ligesom dig. Jeg undersøger normalt
grundigt præcis hvad det er jeg køber. Men hvis prisforskellen er
tilstrækkelig stor så kunne jeg godt finde på at tage chancen.

/Jakob

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-08-05 18:39

"Svenne Krap" <svenne.u2005@krap.dk> skrev i en meddelelse

> du får hvad du betaler for, det omvendte er ikke nødvendigvis sandt!

Er det ikke netop det omvendte der er sandt. Du får ikke noget "godt" uden
det er "dyrt", men du kan godt købe noget "dyrt" der ikke er "godt".

mvh Frank

Fra : Max

Dato : 08-08-05 00:02

Hej Frank

> Er det ikke netop det omvendte der er sandt. Du får ikke noget "godt" uden
> det er "dyrt", men du kan godt købe noget "dyrt" der ikke er "godt".

Hvis der er godt er det ikke dyrt, det er kun dyrt hvis det ikke er pengene
værd :)

Mvh Max

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-08-05 13:32

> Hej Frank

> Hvis der er godt er det ikke dyrt, det er kun dyrt hvis det ikke er
> pengene
> værd :)

Det var også derfor jeg satte "" om godt og dyrt

mvh Frank

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-08-05 18:25

"jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev

> Tak for linket. Kan se at den version Aldi sælger ikke har noget
> indbygget hukommelse, og derfor skal være sluttet til en pc mens man
> bruger den...

det er da klart

Ellers skulle den jo både have processor, ram, lagermulighed og alt muligt
andet, og det får man næppe til den pris.

Claus

Fra : jakob

Dato : 06-08-05 20:04

Claus Tersgov wrote:

> det er da klart

Ja selvf er det klart Men sådan en lørdag formiddag/eftermiddag går
det ikke altid så stærkt for mig Men der hvor jeg vist ville hen,
var at så går pointen lidt tabt, eftersom jeg jo så lige så godt kan
have min bærbare med, og skrive notaterne ind direkte.. Men selvf er der
en grund til at Nokia og Logitechs penne koster mere end 1000 kr. mere.

/Jakob

Fra : jakob

Dato : 06-08-05 07:50

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> det er jo ikke det, du efterlyser. Men prøv at se, hvad Aldi har på tilbud
> næste onsdag, måske er det noget, du kan bruge:

Ej ja, tak for tippet! Det er lidt sparsomt med tekniske oplysninger,
men jeg vil helt sikkert tage hen og se på den på onsdag. Umiddelbart
virker det dog lidt klodset at man skal have "scanneren" med hvor gang,
men det giver jo omvendt den fordel at man kan anvende pennen med
almindeligt A4 papir. Spekulerer også på om der er indbygget hukommelse
så man ikke er afhængig af den bærbare hver gang.

> [...]
> der kan jo være andre efter dig, som køber den. Jeg køber meget i Aldi hver

Jeg tror også jeg skal til at følge mere med i Aldis onsdagstilbud

Go' weekend!

/Jakob