Erfaringer med Canon lide scannere søges ?~
Fra : Jakob

Dato : 03-08-05 21:01

Jeg prøver lige igen.

Hvis nogen her i gruppen har erfaringer med canon lide scannere vil jeg
gerne høre derom da jeg overvejer at købe en lide 35 eller lide 60.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-08-05 22:57

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen her i gruppen har erfaringer med canon lide scannere vil jeg
> gerne høre derom da jeg overvejer at købe en lide 35 eller lide 60.

Jeg har en Canon Lide 35, hvad vil du vide?

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 04-08-05 10:31

In article <42f13da1$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, klander52
@hptmail.com says...

> Jeg har en Canon Lide 35, hvad vil du vide?

Det er faktisk til mine forældre og lidt til erstatning for en
kopimaskine. Derfor vil jeg lige høre hvor godt det funger med direkte
scan til print. Skal pc'en bare være tændt og så funger det uden at åbne
yderligere programmer eller skal man sige ja til forskellige ting, åbne
programmer etc. ??

Er du tilfreds med scanhastighed og kvalitet. Min far vil gerne kunne
scanne nogle 10 X 15 billeder, han er ikke superkritisk :0)

Hvordan funger det med scan direkte til pdf, og scan direkte til
mailmodtager, det er nogle funktioner som han gerne vil have også,
brugervenlighed er nok et must :0)

Tilsidst vil jeg lige høre om du kender lide 60 også. Den koster jo det
samme og hvis det er en videreudvikling så ville det jo være dumt ikke
at købe den men jeg ander faktisk ikke om der er fortløbende logik i
canons nummerering.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-08-05 12:13

> [...]
> scan til print. Skal pc'en bare være tændt og så funger det uden at åbne
> yderligere programmer eller skal man sige ja til forskellige ting, åbne

Ja pcén skal være tændt. og det til print funker uden andre programmer.

> Er du tilfreds med scanhastighed og kvalitet. Min far vil gerne kunne
> scanne nogle 10 X 15 billeder, han er ikke superkritisk :0)

>snip<
Den er faktisk meget hurtig, har lige scannet 362 foto ind og så er det jo
dejligt at den kan multiscanne,
i med 4 foto og den laver 4 seperate foto, og i en "god" kvalitet de var
næsten ligesom de originale foto, men det klare et fotobehandlings program
nemt.
Vil han have scannet foto helt som originalen, skal han af med ca 2000 kr og
opefter.

> Hvordan funger det med scan direkte til pdf, og scan direkte til
> mailmodtager, det er nogle funktioner som han gerne vil have også,
> brugervenlighed er nok et must :0)

>snip<
Har lige prøvet pdf og til mail og printer kørern det bare af sig selv.

> [...]
> samme og hvis det er en videreudvikling så ville det jo være dumt ikke
> at købe den men jeg ander faktisk ikke om der er fortløbende logik i

Har ikke prøvet set Lide 60, men kan ikke se noget forskel ud over farven,
jeg ved ikke om Lide 60 kan multiscanne,
og kan ikke se noget ved Canon Danmark, men lide 35 kan scanne op til 10
foto / emner på 1 gang, hvis de kan være på pladen.
> --
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jakob

Dato : 04-08-05 12:28

In article <42f1f825$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, klander52
@hptmail.com says...

> Ja pcén skal være tændt. og det til print funker uden andre programmer.

perfekt lyder godt.

> Vil han have scannet foto helt som originalen, skal han af med ca 2000 kr og
> opefter.

Ja det er at skyde over målet.

> Har lige prøvet pdf og til mail og printer kørern det bare af sig selv.

Super.

> og kan ikke se noget ved Canon Danmark, men lide 35 kan scanne op til 10
> foto / emner på 1 gang, hvis de kan være på pladen.

Lyder godt, det bliver den så, kan heller ikke lige finde ud af hvad der
er anderledes ved 60 modellen.

Men en lide 35 bliver bestilt snarest, mange tak for hjælpen :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-08-05 12:17

Har lige set at
CanoScan LiDE 60 har Multifotostatus hvad det så er.

CanoScan LiDE 35 har Multifotoscanning

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 04-08-05 12:30

In article <42f1f925$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, klander52
@hptmail.com says...

> Har lige set at
> CanoScan LiDE 60 har Multifotostatus hvad det så er.

Ja det er sgu et godt spørgsmål :0)

Men når du nu har gode erfaringer med Lide 35 bliver det bare den, det
lyder som om den opfylder alle hans behov.

--
Venlig hilsen

Jakob