Og hvad skal barnet hedde ?
Fra : Helle Andersen

Dato : 05-06-01 20:53

Som nævnt har jeg jo stadig ikke fundet et navn til
min sidstfødte lille drengemis. Jeg vil selvfølgelig
gerne have, at navnet skal passe til ham og har
fundet forskellige muligheder, som måske kan
bruges. Jeg vil selvfølgelig også gerne have, at
det passer i stilen med de andre to killingenavne,
så han skal ikke hedde Kisser Jeg kan bedst
lide navne, der er lidt usædvanlige. Og så var det
jeg tænkte, at I måske kunne hjælpe mig lidt ? Han
var lidt medtaget af fødslen og noget mindre livlig
end de andre killinger det første stykke tid, meeen
efter de første par dage, er han kommet efter det.
Han har sat vægt-forøgelses-rekorden ved det
sidste døgn, at tage 25 g på, så han er blevet lidt
af en slughals. Han er den af killingerne, der
brokker sig mest, hvis man tager ham op. Han er
ret mørk i farvet og formodentlig somali. Så nu ved
I lidt om ham

Mine navneforslag:
Azacca - Gud fra Haiti (voodoo-gud) der bl.a. er
guden for mad. Er grådig og lidt sjusket og har
dårlige manerer !

Agassou - En slags afrikansk "skytsengel" eller beskytter, der afbilledes som en panter.

Goober - Slangord for peanut i Atlanta.

Hoover - Støvsuger - pga. hans appetit

Kesto - Betyder "liv" på finsk.

Ragazzo - Betyder "dreng" på italiensk.

Rapaz - Betyder "dreng" på portugisisk.

Menino - Betyder "dreng" på braziliansk.

Kom med jeres mening, så mit lille missebarn kan
få et navn ! Hvis nogen ligger inde med det helt
rigtige navn ud over disse, hører jeg også gerne
om det

--
Hilsen Helle
When I wash the cat, it takes me hours to get the hair off my tongue.

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-06-01 21:05

Hej Helle
tja hvis ikke Bonsai skal hedde Bonsai, så kan jeg godt
lide Agassou men jeg er også vild med afrika-.navne

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-06-01 21:10

"marianne hellemose" <skatkat@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:JVaT6.4095$R84.681421@news010.worldonline.dk...
> Hej Helle
> tja hvis ikke Bonsai skal hedde Bonsai, så kan jeg godt
> lide Agassou men jeg er også vild med afrika-.navne

Jeg synes faktisk, at Bonsai er totalt griner, men
om 2 år, er der nok ingen, der kan huske Bonsai
kattene og så skal han trækkes rundt med navnet
stadig. For ikke at tale om, hvis ejeren skal
forklare til andre, hvorfor han hedder Bonsai Jeg tror, det falder lidt til jorden, hvis man ikke har
fulgt historien fra starten.

--
Hilsen Helle
Remember, Ginger Rodgers did everything Fred

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-06-01 21:21

Hejsa

Hvad med TIRAMISU ........ som er en lækker dessert?

Ellers synz jeg at Hoover, er et genialt navn til en lille slughals

Joan

Fra : Grit Wessel

Dato : 05-06-01 21:54

> Hvad med TIRAMISU ........ som er en lækker dessert?

Jeg stemmer på Tiramisu, det er da perfekt til den sidstfødte

Jeg er også vild med "besværlige" navne. Når folk spørger mig om navnet på
Phizackerley, kommer spørgsmålet "Hvad kalder du ham så til dagligt?" næsten
altid. He he, og deres ansigtsudtryk, når jeg fortæller dem, at han hedder
Phizackerley til dagligt *GRIN*

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kate

Dato : 05-06-01 23:12

Grit Wessel wrote:
> "Hvad kalder du ham så til dagligt?" næsten
> altid. He he,
LOL, det tror jeg faktisk også var min første tanke da du nævnte ham
allerførste gang
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Kate

Dato : 05-06-01 23:10

Helle Andersen wrote:

Hej Helle

Dejligt at han er kommet efter det

> Agassou - En slags afrikansk "skytsengel" eller beskytter, der afbilledes som en panter.

Må nok indrømme at navnene som regel bare er kommet til mig til de
fleste af mine dyr, enkelte har jeg dog fået hjælp til Men altså det
qoutede navn er det som falder bedst i min smag. Jeg har slet ingen
forslag til andre navne.

Fra : Denise

Dato : 06-06-01 07:22

Hej Helle
Jeg synes Hoover lyder rigtig godt.
Hilsen Denise

<klip>

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 06-06-01 07:50

Der er jo altid de dejlige navne fra Lord of the Rings, Bilbo, Frodo,
Gandalf, Smaug...

Især er hobit navnene da gode til sådan en lille madglad fyr, hobiter elsker
jo som bekendt mad...

Men jo, af dem der er i mailen er Hoover klart bedst!

- Sidsel

Fra : Heidi Høegh

Dato : 06-06-01 08:24

Hej Helle

Først et stort tillykke med de nye små

Det er altid svært at finde på navne men jeg tænkte på Fukur, Sleipnir,
Zephyros eller Tobit.

Og hvis jeg skulle vælge et navn fra listen så skulle det være Hoover

Tillykke endnu engang hilsen
Heidi Høegh

Fra : Lisa K

Dato : 06-06-01 10:45

Hej Helle.

Ja, jeg blander mig osse lige med et forslag.
Hvad med "Caligula", det er latin. Det var et øgenavn til en af kejserne fra
den tid, det betyder "lille støvle" - fordi kejseren som barn havde en
soldateruniform som sin far med tilsvarende små støvler.
Jeg tænkte at det lille pus jo egentlig fører lidt an i flokken som en
soldat, ved at "veje mest" og være en ædedolk.

Ellers er der osse andre latinske øgenavne som f.eks.
Balbus - vrøvlehovedet
Bibulus - fyldebøtten

Håber at du kan bruge dem i dine overvejelser.
Grunden til at jeg ved hvad de betyder er at jeg lige har haft latin og
været til eksamen i faget.

Lisa.

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 07-06-01 21:42

"Caligula" - er altså lidt synd at kalde en kat, eller, jeg ved ikke om det
er synd, men hvis man har set Stanley Kubrick's film af samme navn har man
nok ikke længere lyst til at kalde sit kæledyr for Caligula.
Det skal nok passe at Caligula betyder lille støvle, men han var også kendt
som historiens største horebuk - undskyld mit sprog.

Hvis det skal være et romersk hvad så med Cinna som var navnet på en af
Julius Cæsar's senatorer - uheldigvis var Cinna også med til at slå Julius
ihjel...men hvem var ikke? Cinna lyder måske lidt tøset, men efter hvad jeg
kan huske fra min latin undervisning skal det udtales med K - altså faktisk
Kinna...

...Nå det var så hvad jeg kunne huske fra 1.g...

- Sidsel

Fra : Grit Wessel

Dato : 07-06-01 22:11

Hvad med Chattanooga? Det kender jeg en, der har en kat, der hedder.

Det passer da også fint til Boogaloo og Namacoola.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-06-01 22:14

Tusind tak for de mange gode forslag.

Ikke, at det har gjort mig mindre forvirret, altså
De andre to killinger var jeg slet ikke i tvivl om -
det kom bare til mig, men ham her ! Der er
adskillige navne, som jeg synes er rigtig gode,
men jeg kan ikke sige, at der er et enkelt, der
skiller sig ud, hvor jeg bare VED, at det det han vil
hedde.

Jeg tror, at jeg skiftevis vil kalde ham nogen af
navnene, og på et eller andet tidspunkt, er der nok
et af dem, som føles mere naturligt end de andre.

--
Hilsen Helle
I have studied many philosophers and many cats.