Problemer med download-hastighed
Fra : NephewRocks

Dato : 03-08-05 19:16

Jeg har en 2,5mbit hastighed hos CyberCity. Men her d. 1 aug. blev der
problemer med forbindelsen.

Når jeg downloader større filer (trailers, etc) starter den godt ud de
første 2 sek. og derefter dropper hastigheden ned på et sted mellem 10 og 60
kb/s. Ifølge deres support, som målte forbindelsen til min router, siger de,
at alt er ok så fejlen ligger på min pc. Jeg har flere gange være inde på
http://test.info.dk for at teste forbindelsen med samme slutning hver gang:
gennemsnitlig hastighed på 25.52 kb/sek.

Og her så noget af det mere underlige: Jeg prøvede at slå firewall og
antivirus (Bullguard) fra for at se, om det evt. kunne være dét, der
spærrede. Men da jeg slog det fra, kunne jeg slet ikke indlæse nogen
internetsider overhovedet.

Er det min hardware eller er der en eller anden virus i omløb, som min
antivirus ikke kender til?

HJÆLP!!!!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-08-05 20:29

NephewRocks wrote:

> Jeg har en 2,5mbit hastighed hos CyberCity. Men her d. 1 aug. blev der
> problemer med forbindelsen.
[...]
> Ifølge deres support, som målte forbindelsen til min router, siger de,
> at alt er ok så fejlen ligger på min pc.

Prøv evt. en eller anden LiveLinux CD.
Fx. Knoppix. http://knopper.net/knoppix/index-en.html
Så kan du da teste den vej med "nyt" software.

Eller prøv Windows i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)

> Jeg har flere gange være inde på http://test.info.dk for at teste
> forbindelsen med samme slutning hver gang: gennemsnitlig hastighed på
> 25.52 kb/sek.

Genstart din router (tænd/sluk).
Måske er har CC nyere firmware til den? (vær sikker på hvad du gør)

> [...]
> antivirus (Bullguard) fra for at se, om det evt. kunne være dét, der
> spærrede. Men da jeg slog det fra, kunne jeg slet ikke indlæse nogen

Okay, noget tyder på et software problem.

> Er det min hardware eller er der en eller anden virus i omløb, som min
> antivirus ikke kender til?

Tvivler på at det er et virusproblem, men skan da lige disken for evt.
spyware. Noget af den slags kan være ret hård mod IE. Ja, prøv da fx en
anden browser... Firefox eller Opera.

Held og lykke med det.

--
Mvh. Lars

Fra : NephewRocks

Dato : 04-08-05 02:52

Tak for de mange forslag, men fejlen var åbenbart ret basal. Det har noget
at gøre med opstartsproceduren på min pc at gøre.

Fordi at Bullguard ikke starter op før selve internetforbindelsen, blokerede
Windows' egen sikkerhedscenter for internetforbindelsen. Og selv Bullguard
så starter op bagefter halter det stadig med forbindelsen. og selv om jeg
klikker "reparer fobindelsen" under "netværksforbindelser" så fortsatte den
med den dårlige forbindelse.

Men hvis jeg i stedet først deaktiverer forbindelsen, for derefter at
aktivere den igen.... no problemos derefter.

Måske du eller en anden har en metode til, hvordan jeg kan ændre på dén
rækkefølge, således jeg ikke skal igennem deaktivere/aktivere-proceduren
igen hver gang. Jeg har på fornemmelsen at det har noget at gøre med
winconfig (eller hvad den nu hedder) men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal
gøre det.