SATA problem
Fra : Yildizhan

Dato : 02-08-05 22:20

Jeg har lige modtaget min nye pc som har et bundkort med følgende specs:

ECS Nforce3-A 754 pin. Og en Maxtor 200GB SATA harddisk.

Når jeg forsøger at inst xp....går den kold og melder waiting for windows
setup (tror jeg) og blå skærm.

Jeg har hørt om at man skal downloade en driver og trykke F6 og loade
driver. Men mit andet problem er at jeg ingen A drev har. Kun en masse USB
porte og en kortlæser indbygget.

Hvor finder jeg driveren ?? Synes ikke at den findes på cd-rommem.

På forhånd tak

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-08-05 06:30

Yildizhan wrote:
> ECS Nforce3-A 754 pin. Og en Maxtor 200GB SATA harddisk.
> Hvor finder jeg driveren ?? Synes ikke at den findes på cd-rommem.

Det ser ikke ud som om der skal bruges nogen til dette bundkort:
http://kortlink.dk/xdq

Prøv at opret en partition med Fdisk på harddisken inden XP installation
eller test RAM og harddisk med fx www.ultimatebootcd.com.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : CarstenGP

Dato : 03-08-05 14:55

"Yildizhan" <yildizhan@ishoexjby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> porte og en kortlæser indbygget.
>
> Hvor finder jeg driveren ?? Synes ikke at den findes på cd-rommem.

Du skal ikke bruge en driverdisk, men det er vist noget med RAID arrays du
skal sætte op.

Du kan hente manualen til raid på ECS' hjemmeside:
http://64.124.27.138/ecs/manual/mb/eng/k8/NVRaid_11.pdf

Manualen til bundkortet:
http://64.124.27.138/ecs/manual/mb/eng/k7/NFORCE4-A754.pdf

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 15:11

CarstenGP wrote:
> "Yildizhan" <yildizhan@ishoexjby.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke bruge en driverdisk, men det er vist noget med RAID
> arrays du skal sætte op.

Hvorfor det?

> Du kan hente manualen til raid på ECS' hjemmeside:
> [...]

Hilsen Madsen

Fra : CarstenGP

Dato : 03-08-05 20:04

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det?

Tja, fordi styresystemet jo åbenbart ikke kan hitte ud af hvad type array
der skal køres.
Disken skal også understøtte dem mode controlleren kører. Og det er ikke
altid tilfældet.
Min egen maskine kunne slet ikke boote efter en biosupgrade. Så DERFOR!

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 21:20

CarstenGP wrote:
> [...]
> ikke altid tilfældet.
> Min egen maskine kunne slet ikke boote efter en biosupgrade. Så
Nu er der kun en disk i computeren så der kan ikke laves nogen array.
Hvis der skal anvendes en RAID driver skal det være en der også er ide
driver, da det ikke er alle der kan det.
Men på side 35 i manual.
Her er den rigtige manual:
http://64.124.27.138/ecs/manual/mb/eng/k8/NFORCE3-A.pdf
Så det er muligt at det er en opsætning i bios der er forkert, der står ikke
noget om at det er nødvendigt med en driver(Heller ikke til RAID)Det ser
også ud til at det er i Bios at RAID opsætningen bestemmes.
--
Hilsen Madsen

Fra : CarstenGP

Dato : 04-08-05 19:18

> [...]
> ikke noget om at det er nødvendigt med en driver(Heller ikke til RAID)Det
> ser også ud til at det er i Bios at RAID opsætningen bestemmes.

Jeg har aldrig påstået at han skulle bruge en driver... tværtimod.!
Og hjælp så manden i stedet for at starte en diskussion.
Jeg har givet ham et bud på afhjælpning. Det eneste du foretager dig er at
kritisere andres forsøg på at hjælpe. Jeg har givet dig svar på dit
spørgsmål, betragt det som sidste reply eller PLONK!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-08-05 03:29

> Når jeg forsøger at inst xp....går den kold og melder waiting for windows
> setup (tror jeg) og blå skærm.

Læs det svar jeg har givet dig i dk.edb.hardware.bundkort og lad være
med at poste i flere grupper ad gangen