Problemer med sata harddisk
Fra : LA

Dato : 02-08-05 21:21

Jeg har nogle programmer der i kan køre med sata harddisk.
Det er O&O driveled og xoftspy.
Når disse 2 programmer er installeret på en ata disk i samme pc,
virker de fint men når jeg sætter min satadisk i, kommer der en
beked om at program svarer ikke.
Hvad skal / kan jeg gøre????

Mvh Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-08-05 06:21

LA wrote:
> [...]
> Når disse 2 programmer er installeret på en ata disk i samme pc,
> virker de fint men når jeg sætter min satadisk i, kommer der en

Har du testet om harddisken fungerer korrekt?
- Prøv med producentens diagnosticeringsværktøj.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Madsen

Dato : 03-08-05 09:31

LA wrote:
> [...]
> Når disse 2 programmer er installeret på en ata disk i samme pc,
> virker de fint men når jeg sætter min satadisk i, kommer der en

Kan være fordi at når du sætter en disk mere i bliver der ændret på drev
betegnelser, rækkefølgen ændres, dit cd drev får for normalt nyt drev
bogstav, så hvis dine programmer har dele(lager filer eller andet liggende
på et andet drev og ikke kan finde det er der mange programmer der ikke
svare).
Løsningen kan være at give dit nye drev et andet bogstav(f eks z), eller
rette i de programmers opsætning/eller i registreringsdatabasen så de kan
finde de rigtige filer.
--
Hilsen Madsen

Fra : la

Dato : 03-08-05 10:36

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Løsningen kan være at give dit nye drev et andet bogstav(f eks z), eller
> rette i de programmers opsætning/eller i registreringsdatabasen så de

Hej .
Jeg har hentet test software hos maxtor, og det var fejl på disken.
Tak for svarene.
Mvh Lars